AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.003

Symptom & Åtgärd mot bilbränder

Sida 2 av 2
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
I Jörgens länk läser jag att bilmålvakters bilar drabbats medan andra klarar sig. Hur går det ihop? Har man inte bilen på en målvakt för att slippa behöva ha trafikförsäkring osv? Då blir de väl inte ersatta av något försäkringsbolag?
Man ska ta ”alternativmedia” med en stor nypa salt då de snarare driver en agenda. Sorgligt att folk läser skiten.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
dd88: Lägger ingen vikt i länkad artikel. Men fundera vad skillnaden är med (s.k.) etablerad media och varför man inte skulle ta den med en stor nypa salt?

Precis detta som är problemet i Sverige, medierna driver en agenda. Befolkningen har antingen sluta tänka eller är för dumma för att förstå varthän det barkar. Myndigheterna har tappat kontrollen och för politikerna hägrar bara Bryssel och deras egen vinning.

MVH Christofer
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Allt är ju offentliga uppgifter. Men..

Det behöver ju inte vara försäkringsbedrägeri bara för att bilägaren och misstänkte brännaren har samma efternamn och tillhör familjen..

Det kan ju vara så enkelt som en stridighet/avundsjuka inom familjen och det var därför man brände upp den andra familjemedlemmens bil helt utan tanke på försäkringen.

Eller så var det så att man misstänker fel person, bara för att han har en lång lista av tidigare brott och gängkriminalitet behöver det ju inte vara han denna gången, men polisen vill nog kika närmare på honom i alla fall av den anledningen.
crille82: Skillnaden stavas pressetik.

Sen förstår jag att foliehattarna ute i stugorna vill anklaga etablerad media för att vara "svenskfientlig" (allt är tydligen svenskfientligt idag) men i undersökning efter undersökning så ligger Sverige i topp när det kommer till pressetik och pressfrihet.

Sen har jag en annan bild av vad vi har för problem i Sverige, bla svensk historias mest omfattande skatteflykt, rasister och nazister på politiska poster, klyftor som ökar och ökar.

Att skuldbelägga nyanlända för problem som funnits sen arbetskraftsinvandringen på 70-talet känns jävligt magstarkt. Och att folk köper det är minst sagt patetiskt.
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

dd88..….Sorgligt att du fastnat i Aftonbladet....och inte läser alternativmedia.
Börjar lukta nordkorea.

@dd88

Du skriver "Sverige i topp när det kommer till pressetik och pressfrihet."

Du måste skämta med oss eller bär du dubbla foliehattar?

Man kan inte ta dig seriöst faktiskt....
SVT och Aftonbladet är ju iaf väldigt effektiva om det finns folk som tror att vi har samma problem i dag som för 60 år sedan.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Pressfrihet har vi absolut i Sverige - den som säger något annat ljuger. Däremot har det blivit lite si och så med pressetiken på senare år.

/Masten
Verdi
dd88, som du ser så är inte förtroendet för de traditionella medierna vad det borde vara i ett friskt samhälle. Nåt är ruttet. Antingen är befolkningen lurade av typ ryska troll eller så har medierna blivit genomskådade. Så långt bör vi alla vara överens?

Jag tycker faktiskt det är medierna som inte har uppträtt på ett objektivt sätt. Att motmedlet tycks vara att idiotförklara de som inte litar på vad de säger är synnerligen ineffektivt. Folk tycker i regel inte om att bli kallade för en massa saker.

Frågan är hur man lagar en sån här förtroendespricka?
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Verdi va menar du med ryska troll??
Behövs väll knappast internet krigföring i Sverige??
Det räcker ju och öppna dörren.
Verdi
burt,
Hänger du inte med? :)

SVT: Länk

Metro: Länk

I korta drag så ska alla som har tappat förtroendet för media och våra politiker ha gjort det efter dold påverkan från Putins trollarmé.

Konspirationen går ut på att Putin vill försvaga de västliga demokratierna för att göra Ryssland mäktigare. Allt skylls på detta. Trump, Brexit, SD, Front National...

Det är ungefär lika rimligt som att högerextrema anklagar Soros och judarna för att ha en dold agenda som syftar till att utplåna den vita "rasen".

Nu känner jag att jag vet lite för mycket om de här "teorierna". I blame the internet. Haha. :)
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Allt du skriver känner jag givetvis till.
Försökte formulera mig lite enkelt angående samhällsförfallet.
💪
De som köper "gammelmedias" upplägg blir lyckligtvis färre och färre, DN har ju tom gått ut med sin "agendasättande journalistik". Den som tror att en redaktion där en klar majoritet har samma politiska uppfattning producerar objektiva fakta bör nog fundera en gång till...

Kan bara instämma med "BMW_MAN", visst kan man ha otur men oftast är det det uppenbara orsaken bakom denna typ av brott, det svåra är att bevisa det.
Bara det där med alla våldtäkter som foliehattarna har under alla år haft förnekelse mot, helt otroligt dumma människor det finns i landet och forifarande en stor majoritet som lever i förnekelse.

Vad är dom rädda för egentligen....det kommer vara en gåta i lång tid framöver hur försvararna av detta tänker.

Och nu vill vänsteräcklen höja skatterna på kapitalvinster och mjölka ut det sista som finns innan skiten åker ner i soptunnan och dom inte har några rika att stjäla pengar från längre.

Fattar inte varför man stannat så länge som man gjort i landet, katastrof nu om det skulle vara så att det blir rödgrönt igen enligt mätningar som jag tror är bara valpropaganda.
ka
280
kalopps
Cater-pillar
Hur man får bukt med bilbränder?

1 burk på v8:an funkar, resten misständer. 7 dåliga stift!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.