AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.535

BMW X3 2,0d -06 Ryckig gång vid låga varv, kan det vara turbon?

Be
1
Benkas
X3 2,0d
När jag ligger och kör sakta och ska iväg igen, ex vid rondell eller kö, rycker bilen när man ger LITE gaspådrag. Drar jag iväg rycker det inte så mycket. VAD kan detta vara?

Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Lmm,mapsensor,EGR ventil,spridare,pump,filter...osv osv
11
11
11811
X3 3.0d -16
Fick du ngn klarhet i detta? Jag har ett liknande problem på min X3 30d -11. T ex nä man kör in för att parkera och ska köra in eller ut ur en P-ruta kan det rycka till ordentligt några gånger. Det känns ungefär som det är glapp någonstans. Så borde det inte vara, bilen har gått 12000 och var nyligen inne på BMW i Örebro för ord service.
De ska förstås få undersöka detta men det skulle vara bra med andras erfarenheter

H
sv
129
svesam
520d Touring -07 LCI
523i -99
På vår E83 2.0d -08 var det AGR-ventil och turbo som behövde bytas när vi hade dessa symptom...
Surt som fan men nu när det är bytt går den perfekt.
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Hade detta ryckande mysterium i min. Lämnade in den på BMW och felkoden sa "fel på momentfördelaren" alltså den växellåda som fördelar 4-hjulsdriften.
Ny fördelare beställdes och monterades. Kostnad ca 40'!! Men hälften tog BMW och hälften återförsäljaren då jag nyss hade köpt bilen... Pjuh..
Ny adaption för växellådan och bilen går som den vore helt ny!!

Inget vanligt fel kan tilläggas då dom aldrig hade varit med om detta tidigare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.