AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.635

Trimma en 740D Årmodell 2010

Mr
25
MrJK
335i f30
Hej på er kära formumdeltagare!
Har en några frågor kring att trimma en 740D årsmodell 2010.
Hittade denna sida på nätet Länk
Enligt dem så får de 398hk till den aktuella bilen med deras metod vilket verkar sjukt mycket jämfört med andra aktörer på marknaden.Dessutom till ett mycket bra pris.
Finns det någon som har erfarenhet av chiptuning247. Själv tycker jag att det är lite skumt det inte finns tfn till dem på hemsidan. Rekommendera gärna någon annan om ni inte har erfarenhet av just chiptuning247.

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Finns det någon verksamhet bakom sidan eller är det bara en hemsida man slängt upp som sen runnit ut i sanden?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur kan man ens fundera på att stoppa in någonting från en sådan aktör?

"Det är hög kvalitet digital kanalsökning och inte en billig analog Powerbox som du kan köpa för ingenting och kan skada dig motorn"

Hela sidan stinker Google Translate eller är skriven av någon som fick gå om tredje klass.

-------
//Lövet
Mr
25
MrJK
335i f30
Verkar som man kan bara beställa produkterna via hemsidan. Finns en del på tuben också om hur man installerar. Nja jag var misstänksam från början. Därav ställde jag frågan på forumet. Dvs om någon har en erfarenhet av företaget. Nej det blir en annan aktör.

Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Jag håller med Lövet, känns inte seriöst. Men om de nu behövt använda Google-Translate, betyder de att de inte har någon aktör i Sverige, vilket verkar stämma då de söker återförsäljare på deras sida...

Dock kanske inte produkten behöver vara fel ändå?
Det jag förvånas lite över är prestandan. Ingen annan som optimerar krämar-ur motorerna lite mycket som C247, vilket betyder att de inte håller sig inom de rekommenderade gränser som andra aktörer verkar göra.

Övrigt finns det numera flera aktörer i Sverige som optimerar BMW-Deislar: V-tech, GDM, TM, AK, SMO och nu även BSR för att nämna några..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.