|
|
|
|---|---|
|
Tjenare ska köpa min första egna bil efter dryga året med körkort. Jag bor i Skellefteå och kommer att använda bilen året runt vilket betyder att der är en fördel om den går att köra på vinterväglag. Det kommer att bli en del fjällresor med bilen på vintern men även inspirerande körning. Under sommaren vill jag ha en lekfull bil som ger bra feedback till föraren. Har funderat på följande bilmodeller bilmodeller. E30 318is. E36 325 & 328. E46 330. Skulle vara jätte tacksam för lite tips och råd från personer som kört och ägt någon av dessa bilmodeller. | |
| klart 330 e46, dyrast i pris, försäkring, skatt och delar men så klart roligast av alla tidigare nämnda. Dock lättast att hitta begagnade reservdelar då e30 och e36 känns som att det är redan klassiska bilar som det är svårt att få tag på reservdelar | |
|
e46 330! Har en cab 2001 och det är en grym bil. Stabil i hög fart, bra drag och härligt ljud ifrån motorn. Kolla rost bara! Min 520daT -11 är såld i våras och saknar den inte, förutom att lastkapaciteten. Men det finns ju e46:or med plåttak också;-) Leta upp nåt fint exemplar och slå till! Jonas |
|
|
Tack för svaren ser nog ut som att det är värt med e46, blir nog att leta efter en fräsch 330ci eller en 325ti compact. Någon som vet hur compacten är att köra med sexan? Har själv kör föräldrarnas 316ti, grymt rolig på vintern men saknar kraft på sommaren. |
|
|
Om inte årsmodell spelar roll finns också e46 328i. Den går i stort sett lika bra som 330i. Bra att ha fler modeller att välja mellan. Matthias |
|
|
Har ev. Tänkt turbo eller kompressor mata bilen och har hört att de ej håller för överladdning. Men om det inte stämmer är 328 också ett alternativ. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.