|
|
|
|---|---|
| Min 545a har börjat läcka olja, man ser under bilen främre döden av motorn på vänster sida och det droppar ner. Har ökat efter service för ca 2 v sedan. Det är märkligt att nivån inte sjunker och mekanikern har fyllt på lite för mycket olja. Servooljan och kylarvätskan sjunker ej. Det luktar lite bensin om oljan på stickan och den känns tunn. Inga symtom i övrigt, mer än att det blir en oljefläck under motorn som växer för var dag, blivit större nu i värmen .. Någon ide? | |
| Min 545 E61 läcker också något från motordelen. Nån olja är det men inte motorolja, luktar inget. Det kan iof vara motorolja. Har inte haft bilen upphissad än men ska kika på det i veckan. Hoppas man ser det när man plockar av plastskyddet som sitter under och kan torka av delar man kommer åt. Bilen visar heller ingen symptom av detta, än? | |
| Nu tror jag mig lokaliserat felet. Högst upp på motorn om man tittar in under plastkåpan vid cylindern sydost pressas olja ut vid packningen. Någon som reparerat detta på n62? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.