AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.488

Luftbälg till BMW 540 iat

Hej
Är ny här på forumet och hoppas på svar från er erfarna Bmw ägare, jag ska antagligen köpa en bmw 540 ia touring, men det finns ett problem med luftbälgen enligt ägaren, har googlat runt lite men tycker inte att jag får något utförligt svar, är det någon som har erfarenhet av att byta denna del, vad kostar dom, begagnad eller ny och vad brukar en verkstad ta för att reparera felet mellan tumme och pekfinger, och sist men inte minst, bör man köpa en sån bil med det felet?
Hoppas på många och utförliga svar
Mvh
Per
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, om problemet är bälgen, är det en baggis att fixa. köp en begagnad och byt, det tar max en halvtimme. (En ny kostar ca 2000) Hänger den på ena sidan?
Hänger den på båda sidorna kan det vara problem med kompressorn. Men även den är lätt att byta och det fär du tag i för 1000 kr begagnat.
Just luftfjädringen på e39 är ett sorgebarn men det behöver inte bli dyrt och det finns mycket erfarenhet kring detta på forumet.
Pruta 3000 kr så är du hemma.
Länk till bil?

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Hej,

Det finns en sökfunktion här på forumet också! Jag provade med "luftbälg e39" och fick bl a det här ganska upplysande svaret: Länk

Det finns många fler, men länken ovan tycker jag täcker in det mesta.

/Lennart
Tack för snabbt svar, det känns ju lite bättre nu när man vet att det inte behöver kosta så mycket att fixa det :-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Lite info i 540 bloggen 2013-03-23.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Den byter du enkelt själv. Se till så att du inte sabbar plastclipset till luftkopplingen bara så kan inget gå fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.