|
|
|
|---|---|
|
Jag är på gång att byta oljan i automatlådan och har beställt 7liter mobil esso lt71141 och letar nu filter. Det jag har kollat på är: Länk Frågan jag har är vem som gjort oem-prylarna. Mann ska enligt min vetskap vara bra grejjer men vill ändå ha lite synpunkter på om detta kit är nått att ha i sammanhanget? O-ring till filter, filter och trågpackning ingår i detta kit. | |
| Jag skulle köpt från Autoteilemann i stället, Länk | |
| Köpte ett sådant kitt till min när jag bytte olja. Fanns inget att klaga på. Växlade hur fint som helst efteråt till skillnad från innan. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det duger säkert utmärkt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
@kane Det kittet är tyvärr till 5hp30 lådan och det finns inga kitt till 5hp24 lådan... Autoteilemann hade bara filter, varken packning eller o-ring fanns så man kunde beställt delarna löst istället för ett färdigt paket. Synd, för det var lite bättre priser där än det andra jag hade hittat på eBay. |
|
|
Kolla hos reservdelar24.se - de brukar ha både lösa filter och packningar samt kompletta kit. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
@Johan B Det ska jag göra, tack för tipset! |
|
|
Se på tusan, samma kit fanns där för en betydligt bättre summa! Länk står dock inte om det medföljer packningen till oljefiltret men drar iväg ett mail och ser. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.