|
|
|
|---|---|
|
Min baklucka går inte att öppna.. Glasluckan fungerar bra men inte hela luckan.. uppstod efter jag använd avkylning funktionen med fjärrkontrollen (Öppnade alla rutor för att kyla ner bilen) kanske inte har nått samband men efter det går det är bakluckan låst och nej bilen är inte importerad så jag har inte (valve lock ) funktionen... Vet nån hur man får upp luckan manuellt?? | |
|
Hittade lösningen själv.. Finns en "emergency trunk release" i batteri utrymmet som går att dra upp till bagageutrymmet. Själva felet lokaliserade jag till själva handtaget i bakluckan .. en microswitch skall aktiveras när du trycker in handtaget vilket inte fungerade..Konstruktionen är riktigt B och känns inte som BMW .. |
|
|
Bra att du delade detta. Trist när trådar dör i tysthet. |
|
| Brukar funka om man håller knappen till luckan intryckt tills den har gjort en återställning själv tar en liten stund dock och se till att inget sitter i kläm innan du gör det. Ha deT | |
|
Tyvärr så hjälper det inte att hålla knappen till luckan intryckt. Jag har haft isär min och det är en crappy konstruktion av plast och gummi som har spruckit rakt av.. Lätt att fixa tillfälligt med superlim och lite silvertejp och sen har jag beställt en ny på ebay för 250 :- .. Alla F10 och F11 kommer nog förr eller senare råka ut för samma problem |
|
|
Finns det en "emergency trunk release" funktion alltså... jag råkade nyligen ut för samma sak på bilsemestern. Mitt i värmen slutade knappen på luckan att fungera, med hunden i bagagerummet. Ringde min BMW-verkstad som sa att det inte finns någon sådan funktion. Nu fick jag ju ut hunden ändå samt bytte ut handtaget, men väldigt dåligt av min BMW-verkstad att inte veta detta... det var ju trots allt en "emergency"! Ska nämnas att min bil INTE har automatisk öppning av luckan. Mvh Andreas Das leben ist kein probelauf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.