|
|
|
|---|---|
| Har precis fått dit de nya fjäderbenen fram (Bilstein B12 ProKit). Det visar sig att mina k-hämmarstag är ca 25mm för långa numera (Länk. Vilken modell har ca 25-30 mm kortare stag än M3 E36? Eller är det justerbara som gäller? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
När jag har kikat på stötdämpare så har det alltid följt med krängningshämmarstag om de har varit annan längd än standard. Har du frågat leverantören? |
| Jaha...Bilstein säger att original k-hämmarstag skall användas. Visst det går nog att vålda/tvinga dit staget men då trycker krängningshämmaren ordentligt mot "skyddsplasten under motorn" samt kommer ruggigt nära "luftpumpen eller AC-pumpen" (ligger kanske till o med emot?), allt detta med båda framhjulen i luften. Detta ändras så klart när bilen står på backen, då går det inte emot. Men så skall det inte vara om jag får säg, så jag har beställt kortare stag (190 mm istället för 230mm), hoppas de passar för de är till en Mazda *haha* Länk , men det borde de då de har samma "gängmått" (M10*1.5), valde en förstärkt variant så den håller för M3 :) ? | |
| Nästan så att du ska ha justerbara.. Om inte annat så är de bara ta bort pendelstagen på båda sidor och sen mäta avståndet när krängningshämmaren är parallellt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.