|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte mig en 728. Kontrollera oljenivån och såg att de var lågt. Den var inte så låg att den var lägre än gränsen (minimikravet) se bild. Länk Min fråga är, kan jag köpa lite olja och bara hälla i? Jag vet inte vilken sorts olja föra ägaren har haft i. | |
|
Köp en bra helsyntetolja och toppa upp. Aldrig nån fara att späda ut med bättre olja. /Jonas |
|
|
Som sagt, det är bara att slå i en bra olja - alla normala motoroljor är blandbara med varandra utan att något mysko händer. Däremot tappar man ju en del "kvalitet" om man slår i en sämre olja än vad redan är i motorn. Så satsa på en BMW Long Life - klassad olja, så är du "safe". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...glömde: Det är ca en liter olja mellan min- och max-strecket på stickan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för tipsen. Johan B , jag kommer förmodligen att fylla på lite ändå :P... Var hittar jag BMW Long Life - klassad olja? Jag har kollat på Mekonomen och hittat dessa två. Länk Länk Vilket skulle ni rekommendera? |
|
|
Den första är en mineralolja av helt fel viskositet - är inte att rekommendera till din bil. Den andra är en hydrocrackad mineralolja - inte en äkta syntetisk dito, även om de är rätt bra. Ockerpris hos Mekonomen och dessutom är Magnatech en olja som brukar göra att ventilerna börjar ticka lite. Jag rekommenderar denna oljan från Tyskland - 16Euro i frakt och snabb leverans: Länk Sedan har du extremt bra olja för ett antal oljebyten framöver... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar så mycket. Ska ta och beställa en dunk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.