AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.241

Vilka seriösa optimerade fins det i Göteborgsområdet?

Mr
17
Mr_Hazzel
z4 35i -10
Godmorgon!
Har funderingar på att optimera min Z4 35i E89 med N54. Tänkte stoppa i IC, DP och sportfilter och givetvis ny programvara.

Vad har Ni för erfarenhet? Vem är DUKTIG på detta i Göteborgsområdet?

Mr
17
Mr_Hazzel
z4 35i -10
Om det är sällsynt med DUKTIGA optimerade i Göteborgsområdet så kom gärna med tips på andra DUKTIGA i landet. Kan åka en bit om det är värt det....

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
VTech finns i Kungsbacka vad jag vet. Huruvida dom motsvarar dina krav låter jag vara osagt. Jag har ingen pers erfarenhet.
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Definiera vad du menar med seriös...?
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Ursäkta. Menar; "duktiga"
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag skulle föreslå cobb och sedan mappa på distans med en "PRO tuner" från USA typ Wedge eller PTF.

Men allt beror ju på vad man vill ha ut. Jag har kört med ESS förut och det är ett bra "tune and forget"

De flesta jobbar ändå med standardmappningar.

/DJ
Mr
17
Mr_Hazzel
z4 35i -10
Mr. Silver
Jag letar efter någon som tycker om att pilla med BMW, vet vad han/hon gör, med kvalité och känsla, inte bara någon som har det som en inkomstkälla.

Mr
17
Mr_Hazzel
z4 35i -10
BMW-DJ
Jag har själv inte tillräckligt med kunskap för att göra det själv, behöver lämna bort jobbet. Därav min fråga om det finns någon Ni kan rekommendera?

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Schmiedmann är väl proffs på BMW och de finns i Kungsbacka?
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Schmiedmann är kanonbra, jag använder deras verkstad för nästan allting gällande min bil. Engagerade, kunniga och prisvärda. Dock håller de inte på med någon individuell mappning vad jag vet. De säljer mest JB4 som är det mest etablerade trimmet till n54 men är en piggybacklösning.

Jag vet faktiskt inte var man skall vända sig för en riktig individuell mappning. De flesta har en färdig standardmapp som de läser på. Jag tycker iofs att det räcker långt. ESS tuning funkade fint på min men nu kör jag cobb för att kunna logga och justera själv.

/DJ
Mr
17
Mr_Hazzel
z4 35i -10
A-Alt avgassystem i Mölndal säljer sportavgassystem för låg penning. Är det någon som har erfarenhet av deras produkter?

Mr
17
Mr_Hazzel
z4 35i -10
Edit:
A-Alt avgassystem i Mölndal går även under benämningen Raka Rör

Br
22
Bryll
320d F31 -14
320d E46 -03
328i E46 -98
Raka Rör kan rekommenderas, mycket prisvärda system.
Bytte system åt en kund med en SAAB 9-5 för ett antal år sedan.
Ett Walker skulle kosta 5200:-, Raka Rör tog 3500:- för sitt rostfria inkl. alla monteringsdetaljer.
Valet var ganska enkelt.
Ibland kan det behövas lite "handpåläggning" för att få till det bra under bilen, men inga store svårigheter.
Använd bara tätningspasta mellan skarvarna så det blir tätt också.
Mr
17
Mr_Hazzel
z4 35i -10
Hej Bryll
Om det behövs tätningspasta så har Raka Rör inte den kvalité jag är ute efter. Men tack för infon! Då kan jag släppa dom....

Br
22
Bryll
320d F31 -14
320d E46 -03
328i E46 -98
Pasta är väl något man normalt sett använder för att försäkra sig om en tät skarv, i synnerhet om man monterar ett rostfritt system.
Alternativet är ett system med flänsar och packningar I varje skarv.
Innan du släpper tanken på Raka-Rör och A-Alt borde du kanske kontakta grabbarna för mer info om vad de kan erbjuda dig, eller kanske ta svängen förbi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.