|
|
|
|---|---|
|
Jag har länge varit ute efter en 5serie, hittade en svensksåld med en ägare på blocket. Länk Den har ALLT det jag vill ha utom en sak.....den har bara standardstereon och jag uppskattar ljud, har ni någon erfarenhet om man kan byta ut standard till iaf HI-FI eller bör man skita i bilen och försöka vänta på en annan? Jag har tittat i ca 4 månader och denna är väl den som annars har allt jag vill ha annars dock har den gått lite långt men 16 000mil är väl inget för en BMW om den är servad? | |
| Nu vet jag inte om du är ute efter en bensin lr diesel men jag tycker 16000 är ju inget för en diesel som är servad som den ska. | |
|
Köpte du den? |
|
|
Hej, Den kom ut den 29 på blocket och jag ringde säljaren den 30 men då jag skulle åka till sthm den 2 så var bilen redan såld tyvärr. Jag fröbannade mig för att jag inte åkte direkt men jag har 50 mil dit så det var inte bara att sticka hursom så tyvärr han jag inte slå till. Jag lyssnade på standardstereon och även på Hi-fi och jag tyckte inte att det skiljde så mycket, vad har ni i era bilar? Är det någon som har harman/kardon eller proffessionell eller vad det heter? Jag är lite sugen på denna nu men den har inte komfortstolarna.. Länk Den är importerad från Italien fick jag dock reda på....full historik finns dock men jag är tveksam.. |
|
| det är disel jag vill ha. | |
|
Visst är komfortstolarna sköna men sportstolarna är fantastiskt sköna de med. För min del är avsaknaden ingen dealbreaker men andra kanske resonerar annorlunda. När det häller hifi vs std är skillnaden ganska liten på F11. Hade en period en 520 med std högtalare parallellt med min tidigare X3 med hifi och skillnaden är inte särskilt stor så länge man lyssnar på komprimerad streamad musikkälla. |
|
|
Tack så mycket för din input Kristoffer! Det är precis sådan som jag behöver. Jag som sagt upplevde inte en stor skillnad heller då jag lyssnade på dem men det är bra att någon som har systemen bekräftar detta. Det feta systemet verkar vara mycket ovanligt, jag hittar nästan inte bmws 3a på någon bil utan de flesta nöjer sig med vad som är standard eller HI-FI. Jag har inte suttit i sportstolarna i F11 men jag har sportstolar i min 335CI och de är sköna men jag måste ändå säga att komfortstolarna är snäppen värre även om man åker bra som det är nu så att säga... Jag sitter dock inte i sjön så jag kan vänta men jag kräver rätt mycket iof sig och det är inte lätt att hitta på en begagnad. Utvändigt: M-sport med 351 19" fälgar tror jag de heter. Invändigt bortsett från det vanliga. -Nav Proffessionell - Minst Hi-fi - komfortstolar - M-sport - Dragkrok -Gärna 4zonsklimat men inget krav - Ej brun skinnklädsel och träpanel:) Vissa tycker säkert det är fint men det tilltalar inte mig riktigt |
|
|
Notera att den Italien importerade BMW:n saknar värme i stolarna. Har komfortstolar i min F10 och de är fantastiskt sköna. Dock har jag även kört F10 med sportstolar och satt bra även i dem. Tror att man sitter bättre i komfortstolarna om man är "storväxt". |
|
|
Jaghar kollat in italien bilen men vad jag såg så har den stolsvärme både FRAM OCH BAK, det är tydligen något paket som är gjort för kallare länder.... Jag är ju inte så storväxt men jag tycker om alla inställningsmöjligheter som finns i komfortstolarna och det är vissa lägen jag faktiskt velat kunna ställa in lite mer även om jag har helstolar med minne i bilenjag kör nu och en massa olika inställningar, har nog allt utom just elektronsikt svanskstöd. |
|
| Eller har den inte det, jag fick en lista och jag tror det skulle vara värme . De har väl inte 4zons klimat utan stolsvärme? | |
| Efter att ha tittat på bilderna tror jag u har rätt , den har fan ingen värme då sa de fel tlll mig, TACK! Värme måste jag h :) | |
|
Håller med, en bil i den prisklassen måste ha värme i stolarna. Du vet att man kan kolla upp en BMW's utrustnings spec via BMWarchive.org? Lycka till med ditt letande! |
|
|
Nej det hade jag ingen aning om, tack! Söker man på regnummer då? Ja för 400 000kr ska den ta mig sjutton ha det mesta! Är det ingen här inne som har någon 530d eller 535d touring? |
|
|
Nix, du söker på bilens VIN-kod, dvs de sju sista tecknen i bilens chassinummer. Har bilen svenskt reg nummer hittar du bilens chassinummer förslagsvis här: Länk |
|
| jaha tack! | |
|
Gick från, iofs, en E70 med komfort och standardstereo till F11 med sport och Hi-fi Måste säga att jag inte saknar komfortstolarna, visst var de sköna men sportstolarna i BMW är ju otroligt sköna, dessutom större plats om man ska ha barnstol bakom, få men otroligt viktiga centimetrar. Gällande ljudet så är det helt natt och dag med standard i E70 och Hi-fi i F11, nu kanske standard är bättre i F11? Riktigt nöjd med detta system, har en Vän som är stor audiofil och är mycket imponerad över ljudet. |
|
| aha, jag fick dock en bra länk av en kille här att det skulle kunna gå att byta ljudsystem i bilen så om man lägger 15papp så kan man få bra ljud ändå... | |
|
Hej igen Markus. Gå på komfortstolar om du kan. Har själv och har provsuttit sportstolar. Tycker själv att komfortstolarna är bättre/skönare att sitta. Är enklare att ta sig i och ur vilket ger att det sliter lite mindre på skinnet. Har inte lyssnat på Hi-Fi ljud men standard och det kan inte jämföras med HK. Fundera på HUD då HUD tillsammans med Navi är suveränt. Själv skippade jag M-paket och en del av de pengarna gick till Performance på motorn. /mården |
|
|
svarar här med :D Jag tycker det där med slitaget är viktigt samt det är skönt att det finns många inställningsmöjligheter. Vad är HUD? Head-up display? Den jag ska titta på imon har både komfortstolarna och taklucka , stolvärme bak och HUD så är den i bra skick och de kan tänka sig att montera på en dragkrok i priset så blir det nog affär men allt beror på skicket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.