AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.996

Läder i begagnad?

Hej jag undrar om läderklädsel på en 5 år gammal bil bidrar till bilens värde i någon väsentlig grad?
Fick tag på original uppsättning av BMW läderklädsel (Dakota, chockladbrun) och fick den utbytt mot original tygklädsel ,allt gjort av en kompis som är tapetserare. Köpte matchande dörrsidor på ebay. Är jättenöjd med resultatet. Klart värt dem 6000 kr jag lade på det, EQ-känslan ökade krafitfigt.
Har jag även höjt andrahandsvärdet för bilen eller är det bara mitt ego som är tillfredställt ?
Bilen är för övrigt E90, 2010, 318d
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Säkert några tusenlappar men inte någon enorm skillnad.

-------
//Lövet
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Kanske inte ökar värdet i nån större utsträckning men i mina ögon gör det helt klart bilen mer lättsåld.

Niklas

Fransosen
Jag bytte till läder i den 518i-95 jag hade förra året och jag skulle säga att det betydde 2000-3000kr på den.
Tack för feedbacken.
Jag funderar på att byta även "interior trim" till valnöt men här är jag inte så säker på att det kommer bli finare än den silvriga som sitter i orginal...
För försäljning är svarta/grafitgråa eller silver/aluminiumlister populäraste. Jag blev förvånad över hur populära de standardmonterade grafitgråalisterna jag sålde från en 523iA-98 var. Jag hade kunnat sälja 4 set utan problem. Brunt trä är däremot inte populärt. De folieras ofta med kolfiberlook.

Länk

Mvh Stephan
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej

Har letat som en galning komplett med stolar till en E91.

Men vad svårt det är o hitta.

Ngn som vet ngn bra sida som man kan hitta
Kompletta stolar.

Letat på blocket o bland sidor som säljer beg bildelar från skrot.

Tacksam för lite hjälp
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.