|
|
|
|---|---|
|
Fick just reda på att min kamkedja på min 320 har sträkt sig och kuggat over. BMW vill ha 22.000:- för att byta kedjan. Var kan man byta billigare?? Skall man kola med typ Mekonomen eller kan de inte sådant? Tror ni Wölkes har typ samma pris? Dessutom har NOX sensorn pajat och kostar 4.000:- plus job=6.200:- Så det blir dyr reparation.. | |
|
Vilken mekaniker som helst kan göra det jobbet. Förutsatt att man har rätt verktyg givetvis. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Har du något förslag på vem? | |
|
Prova Göteborgs Bilservice, grymt duktiga på BMW. Mvh Asken |
|
|
Har också just haft inne min för NOX-givare samt någon bränsletemp på lågtryckssidan. 5100 betalade jag för jobb och byte på BMW i Trollhättan för NOX-sensorn. Nu verkar det som att katalysatorn tagit skada av felaktig NOX då avgasvärdena är rejält höga. Har något blivit skadat av kamkedjan eller går den bara dåligt än? Jag har ett litet rasslande ljud som jag misstänker är kamkedjan enbart när motorn är helt kall. Känner dock inte att det är aktuellt att lägga ut de pengarna om det inte förvärras. Dubbelkolla med Schmiedmann om pris. Dom kan ju BMW. Här är en på Irland som verkar grymt duktig och får goda ord men det kanske inte är det lättaste för dig att köra dit bilen: Länk Du är långt från ensam med detta problemet och jag tycker att BMW borde ordna ett riktigt bra pris för sitt ryktes skull. Hör gärna av dig i tråden eller PM |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
BMW repar ju 320D och kollar kamkedjor på löpande band just nu även långmilare lagas på nån typ av Goodwill.. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Någon som vet om en ny kedja håller bättre? Tänker på att grund konstruktionen kanske är dålig. Om så är fallet blir det dyra mil. | |
|
Har inte sett att något direkt är förändrat till det bättre. Men med tanke på hur många motorer som går utan problem så måste man ha extrem otur två gånger för att få problem efter byte. Det verkar handla om en kombination av långa serviceintervall, glidskenor i plast, sträcker och kedja. |
|
| Hur många mil har din 320i rullat? | |
|
För min del har den gått 16.000 mil men den har bara något oljud som kan vara kamkedjan som hörs första kilometern när motorn är helt kall. Vad gäller trådskaparens bil vet jag inte ☺ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.