|
|
|
|---|---|
| Kanske en synvilla men av de bilar som som finns på begagnatmarknaden så verkar många sälja vid ca 13000 mil. Så då undrar jag om man står inför en större kostnad just då? | |
|
BMW har rörliga serviceintervall så det finns inget speciellt miltal. då något större ska göras. Men det kan vara saker som att nya däck och bromsar kan behövas ungefär vid den tiden om det inte bytts innan. Annars är det väl en hyfsat rimlig milställning för bilar som går mellan 2000-3000 mil per år att de kommit upp till det efter 4 år? För dem som kör nya eller hyfsat nya bilar är det då dags att byta. |
|
| Jag tror det ofta är andra ägaren som säljer efter 4 år och 13000 mil. Första ägaren kör 3 år. | |
|
Så rörliga är väl inte intervallen. Det är ju 3000mil/2år mellan servicearna och ofta nås ju milen innan tiden. Och varannan är oljeservice inkl microfilter och varannan är "inspektion" med oljeservice men även luft och bränslefilter och Vehicle Check som det heter numera instället för inspection 1 och 2. Sedan tillkommer bromvätskebyte vartannat år, ej milberoende. Så vid 4år 13000mil är det ganska sannolikt att det är dax för största service inkl bromsvätskebyte + ev bromsar och däck om det inte är gjort. Även framrutan blir sliten på 13000mil. |
|
| Maskinskadeförsäkringen slutar gälla efter 12000 mil för en del bolag, jag brukar ofta själv byta bil efter det. Framförallt på lite dyrare modeller. | |
| Finns det något bolag som täcker efter 12000 mil? Det kan ju bli dyrt om en avancerad bil börjar krångla och försäkringen inte täcker pga milen (men ändå inte så många år gammal) | |
| Jag tror det finns något bolag som tar upp till 15000 mil, men med högre självrisk. Kommer dock inte ihåg vilket det var. 9/10 försäkringsbolag har dock endast upp till 10000 mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.