|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag skulle behöva hjälp med val av bakdämpare till min 325a... Det är så att det blivit dags att byta dämparna bak och jag vet ej vilka jag ska välja! Det finns ju 3 olika val standard, sport, och mtech 2. Jag var in på en reservdels affär men där visste dom inte helt säkert på vad jag ska ha... Har kollat upp via chassie nummer och där står det M tech 2?! Men är de inte endast till M Bilarna eller kan de sitta original i en 325? Bilen är M-sport i övrigt. Tacksam för svar! Mvh | |
|
M-sport II - paketet kunde beställas under några år till övriga modeller utöver M3. Så din bil kan mycket väl ha det monterat från fabriken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| alla 3 passar till din bil, välj det som passar din körning. Sport=hård fjädring. standard=mjuk | |
|
Nej! Alla dämpare passar inte rakt av! Dämparnas längd och hårdhet är anpassade efter fjädrarnas dito och att blanda standardchassidämpare bak med M-sport II-fjädrar och M-sport II-fjädrar/dämpare fram, lär garanterat leda till en klart oharmonisk bil som i värsta fall kan vara rent farlig i vägegenskaperna vid t ex. en kraftig undanmanöver... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja att bilen fjädringsharmonin blir annorlunda det är sant men rent mekanisk så passar alla fjädrar o dämpare osvsett sport elr standard. Hade själv en gång standard fjädrar o sport dämpare, märkte ingen skillnad. |
|
|
Ja, men det är ju som att gå in i skoaffären och säga "jag har storlek 43!". Ok, säger expediten och plockar fram skor i storlek 44 och 45 - de går ju på foten... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har bestämt för mig att vi kom fram till att stötdämparna är lika oavsett sportchassi, m-sportchassi osv efter 2001-2002 någongång (innan var det seriösare/olika). T ex hade Sachs 2 olika artikelnummer för likadana stötdämpare (M-Sport och Sportchassi). Kanske är annat med just originalstötdämpare. |
|
| Inlägg nr 2 i denna tråden: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.