AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
15.587

BMWs kundservice riktigt dålig?

Sida 3 av 3
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Oavsett beslut är det alarmerande när en organisation/myndighet/företag börjar gömma sig bakom en vägg av växeltelefonister, sekreterare och liknande, samtidigt som man inte går ut med namn på den som är ansvarig för en "utredning" eller ett beslut!

Det är så långt ifrån man kan komma de eftersträvansvärda "transparensa organisationer" man ofta försöker lyfta fram som förebilder!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jag håller med.
Det är fruktansvärt frustrerande att inte komma längre än till Annika på kundservice. Annika, som i och för sig var väldigt trevlig, kunde ju aldrig hjälpa mej utan sa bara:

"-Avdelningen som har hand om det här kommer att höra av sej till dej"
"-Har dom inte ringt? Det skulle dom göra. Jag påminner dom igen"

Efter några veckor känns det där mest som något hon säger till alla.
Jag frågade flera gånger om jag inte kunde få kontaktuppgifter till någon som var ansvarig för mitt ärende men på de frågorna fick jag ingen respons överhuvudtaget.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Har man problem med företag så är det högst upp som gäller, jag skiter i deras interna prioritetsgång. Samtal eller mail (givetvis i glad och trevlig ton) till VD brukar alltid ge resultat!
jo
80
jokamp
318d -08
Vovlo 940 -95
Golf Cabriolet 1980
VW Scirocco 1983
Men om varken Platschef eller Vd för företaget som ska "facea" kunderna bryr sig, vad gör man då? Jag har, tidigare i tråden, lagt ut svaret från vd när jag bad om kopior på mail de skulle ha skickat till mig samt en förklaring till beslutet som de varit med och tagit. Svaret var inte direkt kundvänligt... Kontaktuppgifter till någon hos generalagenten är ju helt omöjligt att få, de skriver ju inte under sina brev till kunderna heller...
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
det korta svaret är - då är man rökt. :(
jo
80
jokamp
318d -08
Vovlo 940 -95
Golf Cabriolet 1980
VW Scirocco 1983
Jaha, igår gick tiden ut för BMW Sverige att svara ARN och än så länge har inget svar från dem registrerats i ärendet... ska bli intressant att se vad som händer nu!

Såhär skriver ARN i brevet till BMW om vad som händer om företaget inte svarar:

"Om företaget inte svarar kommer nämnden ändå att avgöra ärendet. Nämnden gör då inte någon
juridisk prövning utan utgår från anmälarens uppgifter. Det innebär i de flesta fall att nämnden
kommer att rekommendera företaget att göra det anmälaren kräver."

Om ARN kommer döma till min fördel på grund av uteblivet svar från BMW så undrar jag om BMW kommer bry sig om ARNs beslut. Känns lite som att BMW tycker att de är för stora och fina för att bry sig, annars borde de ju ha svarat på anmälan kan man tycka.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle förvåna mig om BMW vill hamna på "svarta listan"!
Det är en stor skam för företag som vill ha en seriös framtoning...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
jo
80
jokamp
318d -08
Vovlo 940 -95
Golf Cabriolet 1980
VW Scirocco 1983
Ja, men ett seriöst företag svarar väl och ger sin syn på en anmälan till ARN? De har ju inte direkt varit tillmötesgående mot mig när jag frågat om kompensation så varför ska de då helt plötsligt nu acceptera mina krav utan minsta motstånd?

Som sagt, ska bli spännande att se vad som händer nu.
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Skrämmande läsning, och fruktansvärt svagt kundbemötande både av Theanders och av BMW Sverige! Det är så nonchalant och fegt att man häpnar. Tyvärr speglar det den bild jag redan har av Theanders.
Efter fyra BMW i rad funderar jag redan allvarligt på att byta märke pga kvalitetspbrister och dyra reparationer (söndriga luftbälgar på 530d efter 8 000 mil, alla fyra bromsskivorna efter 10 000 mil, på bilen dessförinnan, en 335 E93 hade jag byte av dubbla turbos och magnetventiler efter 5 000 (!!) mil men då var bilen enligt BMW "gammal" - den var fem år...
Denna läsning underlättar ju det beslutet även om att jag håller med många här om att tex Audi nog inte är ett dyft bättre i sitt kundbemötande!
Den tiden när BMW var premium är långt borta - och särskilt tydligt blir det när deras kundservice gör sitt yttersta för att dribbla bort kunder, det är nästan det värsta av allt!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.