|
|
|
|---|---|
|
blev nyägare till en e60 med vanliga tygstolar stolarna i sig är det väl inget fel på, men däremot nackstödet?!?! tycker nackstödet är väldigt långt bak jämfört med andra bilar jag har åkt, är det skillnad på nackstöden som är till komfortstolarna? tänkte om det går att byta ut så huvudet inte behöver ligga så långt bak... | |
rsarits |
Jag har helelektriska komfortstolar, på dessa kan man luta övre delen av ryggstödet framåt, då blir nackstöden perfekta! Har i och för sig aldrig haft någon E60/61 utan komfortstolar, så jag vet inte hur de "vanliga" känns |
| Gissar på att om man vill sätta i komfortstolar så måste det väl köpas till styrdon för stolarna samt programeras? | |
|
From årsmodell 2008 blev nackstöd med justerbar längd standard. Se om du kan montera sådana på din bil. |
|
rsarits |
Denzig: Utan att veta, så, ja, troligen behövs styrdon Micke |
| Såg att någon snodde nackstöden ifrån x5.dom där med knapp på sidan som man kan justera fram. Ska tydligen passa rakt av nästan | |
| Jag har nu på vinst och förlust köpt ett komfort nackstöd med den vikbara kudden. Jag återkommer med guide om jag får ihop den! | |
|
Som sagt, from årsmodell 2008 blev nackstöd med justerbar längd standard även på standardstolen till E60/E61(med knapp på sidan som man kan justera fram). Lär vara större sannolikhet att dessa passar utan större modifikation. |
|
| Jag tror inte komfortstolsnackstödet passar i standardstolen, det är större mellanrum mellan pinnarna på komfortstolen om jag inte minns fel. | |
|
danielb det kan nog stämma ganska bra, därav ska jag försöka modifiera nackstödet på något sätt så att det passar! epsilon: jag ser att pinnarna som går ner i stolen är böjda likt dom som sitter på min stol, det ser ju ut som att dessa borde passa? skulle uppskatta om någon kunde visa vart man kan få tag på 2st. |
|
| Köpte en nack/huvudkudde från Biltema som sätts fast med kardborre. Funkar på min Lci-07 med skinnsportstolar. | |
|
Jag tillverkade ett reläinterface. Kör multi contour-stolar från en -08 med alla funktioner utom minne och svankkudde, som inte behövs för mig, med standard sätesmodul. Originalstolarna är skräp. Min är en e60-04. Alternativt sätter du i sportstolar. Det var lite plock men det har funkat i några år nu. ***bmwcs 2202*** |
|
| Jag har en E61 pre-LCI med komfortstolar och jag kan inte luta huvudet mot nackstödet och fortfarande ha en någorlunda naturlig körposition, huvudet hamnar för långt bak. De går inte att justera i djupled, bara i höjdled plus att vika in sidorna. Även om jag tippar övre delen av stolsryggen som rsarits föreslår får jag inte till det. Jag vill minnas att jag läst om fler som haft samma problem. Men det är säkert individuellt vilka det passar för förstås. | |
|
skfp: Men då måste du sitta väldigt bakåtlutad eller? Är du lång? Har haft pre-lci och nu lci med komfortstolar och kan inte se någon skillnad mellan dessa. Men som sagt vi människor har olika kroppsformer så det kan hända att dessa inte fungera för dig! MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.