AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.568

Köpråd E36/E46 Låg budget

Är dags för min förstabil, då jag redan valt att det är en BMW jag vill ha vänder jag mig till er! Då min budget är relativt låg runt 20 000~ (vill inte lägga mer på förstabilen) så kikar jag på E36/E46. Personligen föredrar jag E36 men kan givetvist köpa en E46 om jag hittar en fin till rätt pris. Saken är den att alla E36or verka ligga skyhögt i pris. Jag har varit och kikat på ett antal E46or, men de har oftast varit bortrostade eller så har vevhusventilationen varit sopslut (spruta olja nå kopiöst).

Så en rostfri E36/E46 för min budget bara att helglömma? Ska jag hellre se till att elektroniken och maskineriet fungerar? Hur länge håller en rostlagning?

De modeller jag vill ha (helst) är Allt från 318ti/is upp till 328. Har provkört E46 316Ti men tyckte den var lite slö för omkörningar o.s.v. Jag bryr mig inte om karossen det kan vara Sedan/Coupé/Compact det jag söker är en körglad BMW!

Lite dålig info, men hur tycker ni jag ska göra med dagens marknad? Ska jag leta E36 eller E46?
Edit: ligger mitt emellan Gävle/Uppsala, så inga bilar i Skåne/Norrland! :P
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Du kan nog hitta både E36 och E46 för dom pengarna, men förvänta dig inga superfina bilar som du inte behöver meka med. Nä höj hellre budgeten till runt 25 så kanske du hittar några bättre alternativ. Varför köpa en för 20k och sen behöva laga den för 10k?

Gå upp i budget eller satsa på något annat skulle jag säga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.