AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.952

Byta galler i M-spoilern. Smidigaste sättet?

La
101
Lasse540
540iA -01
Om jag vill byta "luftintagsgallret" i M-spoilern/stötfångaren. Blir jag tvungen att lyfta av hela spoilern eller kommer man åt underifrån (när man fått av hasplåten/motorskyddet under? Har forskat fram att det sitter med 6-8 clips och att det förmodligen är ganska trångt om utrymme? Är det någon som gjort detta?
La
101
Lasse540
540iA -01
Kanske skall lägga till att det gäller E39 540 eftersom det inte framgick i första texten.
Ta
12
Tallen
Bmw 320 dA Touring 2011
Det går inte att dra rakt ut då? På min F11 så kan man dra dessa rakt ut, sitter ett litet hål på ventilationsgallret som man kan peta in en mejsel och sedan dra försiktigt.
Jag bytte på min E39 där jag bytte från T-ribban till ett galler från en M5. Kan ju säga att T-ribban sitter fast hårt med clips och jag skulle aldrig ge mig på att försöka lossa dem underifrån.

Det är väldigt enkelt att lyfta av hela M-spoilern så det finns ingen anledning att göra något annat. Ha en filt framför att lägga den på bara och se upp med slangen till spolarvätskan. Att de stjäls så mycket beror på att de är så enkla att lossa.
La
101
Lasse540
540iA -01
Jo, jag vet att spoilern bara sitter med 2st T-50 bult. Men det blir lite småpill ändå när jag har pdc-sensorer, dimljus o spolningen mm. T-ribban har jag inte i spoilern så det slipper jag. Lutar åt att jag får lyfta av alltihop men tänkte bara att det kanske fanns nått smart sätt att slippa det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.