AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
547

M3-E46 eller Maserati 3200!

Ma
20
Mattias123
M3-01, E46
För ca 1 år sedan satt jag och funderade på vilken bil jag ville ha. Mot avslut stod det mellan M3an och 3200 GT (V8 dubbelturbo, 379 HK). Till slut blev den M3an som jag ioch försig grymt nöjd med. Är dock inte helt säker på att det är den bättre bilen av dom två???

Är det någon som har erfarenheter av dessa två bilar eller har hört något positivt/negativt om resp modell.

Mvh M.Power (nu)
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jag har själv inte provat den, men en bekant till mej var på visningan och fick prova M3200 på bana. Han var inte specielt nöjd.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Med risk för att bli nerskjuten av någon Maserati fan så tror jag nog att du gjorde rätt val.

Visst känns M3200 GT lite mer exotisk, vänder några fler huvuden när man åker men det får man väga mot (i alla fall historiskt sett) löjligt dyra service kostnader, tveksam kvalité och även tveksamt andrahandsvärde.

M3200 känns också mer vuxen än m3an jag tror att den gör sig mer lämlig ner till Franska rivieran i hög fart än buskörning / körning på bana.

Utan att ha provkört m3200 så kanske det inte är helt rättvist att uttala sig men det är känslan jag har efter att ha läst en hel del om modellen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.