|
|
|
|---|---|
|
Det knarrar bak på bilen när jag åker övrr gupp. Detta bara ibland. Fjädrarna bak är nya sedan någon månad. Hade inne bilen på hjulinställning och enligt Mekonomen är det stötdämpare bak som är slut. Beställde nya och skulle byta dem själv nu, men försökte lite själv först. För mig låter det inte alls som att knarret kommer från stötdämpare utan från yttre drivknut. Filmade när jag släppte ner hela armen från som kraften så att ni får höra. 1) vad tror du? 2) om knut, Hur kommer man in i knuten? Vad är det för bult? Video: Länk | |
|
Gissningslek det här. :) Men nr 2 Länk kan låta pinsamt mycket när den håller på att ge upp. Ganska vanligt fel på E39/E60. Tystnar det när du kör i regn? |
|
|
Tack för svar! Trodde det blev tyst i regn, men det är mer sporadiskt |
|
| Inte 2, tog bort bult och lät ändå | |
|
Fel av mig, 2 var det! Missförstod skissen. Plockade isär allt, kom på att jag saknar bussningspress och spenderade 3h med montering igen för att bu. Inbackad i garage, så omöjligt att bogsera till mek as is och så klart omöjligt att köra. Dvs, 4h helt bortkastade. Så nu har jag även 2st Sachs stötdämpare till salu. Suck. |
|
|
När min lät så bytte jag 19. Då försvann det. Har även bytt 2 men de lät inte, glappade bara. ***bmwcs 2202*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.