|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag hade bilen inne för lackbehandling och någon dag efter det så slutade den elektriska backluckan att funka. Följande händer: Det går bra att öppna luckan en gång. Sedan går det inte att stänga via någon av knapparna, varken på luckan eller på fjärren. Det klickar till i luckan precis som att motorn ska dra igång men inget händer. Om jag tar ut säkring nr 121, eller stora relät i luckan till höger i bagaget och sätter tillbaka den igen så går det att stänga. Sedan går det att öppna en gång till. Jag trodde först att det var relät. Men det är det inte. Istället tror jag nu att det är givaren som anger hur luckan står som inte fungerar som den ska. Det känns som luckan öppnar till max varje gång och liksom "kör i botten". Detta oavsett om jag via menysystemet ställer in att luckan inte ska öppnas hela vägen upp. Det känns även som den stänger hårdare än normalt. Det jag har märkt när jag försöker stänga luckan via fjärrkontrollen är att motorerna går igång men att den försöker öppna ytterligare. Det är precis som den inte har fattat att luckan redan är öppen. Bryter jag vis reläet eller säkringen så nollställs det och då går det att stänga. Är det någon som vet var givaren för hur bagageluckan står sitter? Kan det ha kommit smuts/blivit glapp i den? Jag har kollat gångjärnen och sprutat WD40 utan resultat... /A | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.