AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.664

Sork i motorrummet

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Är nere på landet och öppnade huven för att kolla oljan. Upp mot föstret bakom motorskyddet sitter en feting till sork! Jag bankade på motorskyddet och tänkte att den skulle hoppa ur bilen, men istället kilade den ner i motorrummet. Jag hoppan in och startade motorn för att den skulle bli rädd och dra, men hur stor är chansen att den bor där?
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Min gamla 2002:a 1972 års modell stod 6 månader på landet. När jag började använda den igen kom det små pälsbitar ur kupefläkten. Tillsammans med dött djur doft kunde en mus/ekorre misstänkas ligga bakom "inbrottet".
tr
210
tremolo
535d E60 -07
Jag upptäckte smulor på motorskyddet på min E60 men tänkte att det bara var något som skett av sig självt. Dock började bilen att stanna titt som tätt när man körde några veckor senare.
Nån mus eller möss hade ett bo bakom insuget in mot torpedväggen och hade tuggat sönder kabelstammen till motorn. Trodde det bara var betydligt äldre bilar än min som drabbas men icke :-)
la
141
lansman45
X3 d3.0-17
Möss i motorrummet är nog väldigt vanligt om man bor på landet. Båda våra bilar BMW: n och Passaten har haft påhälsning både när bilarna stått i verkstaden och ute. Jag har märkt det genom att "hyresgästen" lagt upp matförråd av hasselnötter eller hundmatskulor i skålen ovanför fjäderbenen. Inget allvarligt har hänt, lite skumgummi från ljudisoleríngen runt motorn har försvunnit på Passaten. Skulle varit kul att se hur musen konkar upp matförrådet till skafferiet!

I verkstaden har vi en "verkstadskatt" med egen kattlåda-Jättebra!
Jag skulle definitivt akta mig för att parkera bilar i en lada eller liknande.

Jag tror inte du behöver vara orolig Garpen!

MVH Lansman45
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.