|
|
|
|---|---|
mika |
Jag är en nybliven ägare till en 325i 1991 års modell. jag har en fråga.. Min koppling pulserar lite grann när jag slirar, det känns som vibrationer i kopplingpedalen, är det normalt? eller beror det på att det är en hydralisk koppling? Tack för ordet! |
|
Tror att det är ganska normalt. Min koppling kan bli helt galen om man kör länge i stadstrafik och slirar mycket. Ibland kan bilen nästan studsa fram för att den blir så galen... Har hört att det beror mycket på att kopplingen på dessa är asbestfria och det är en av orsakerna. Blir det olidligt får du väl byta. Mvh Anders S. |
|
| Även jag har drabbats av dessa otrevliga "ryckningar" i stadstrafik och kö. Jag har pratat med servicefolk om detta och dom berättade att det berodde på ett oxidskikt som bildas på kopplingsskivan. För att få bort detta (tillfälligt - ett par månader) kan man ställa sig i en brant backe eller dyligt och slira på kopplingen med hög belastning en kort stund och på detta sätt "bränna" bort oxiden. Jag har provat och det funkade, men oxiden kommer som sagt tillbaka efter en tid. /Hasse | |
|
Ovanstående stämmer bra, har samma problem med min efter stadstrafik eller hårdkörning på E6:an. Känner en kille som jobbar på BMW Malmö och han kände till problemet och sade att det är ett vanligt problem. Intressant lösning det där med oxid, måste prova att slira bort lite. |
|
|
Tjena! Har de åtgärdat detta på de ny kopplingarna eller får man samma problem igen? Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.