|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Vilken sötnöt! | |
|
Jävlar i min lilla låda vilken läckerbit! /Masten |
|
| Känns som en märklig blandning mellan en korean, Maserati Ghibli och Jaguar XE med Alfa-grill. Njee säger jag. | |
|
Äntligen en bil med lite annorlunda formgivning jämfört med alla tråkiga stela tyskar ------- //Lövet |
|
|
Spännande, mystisk front men jag tror jag gillar helheten ändå. 4C är dock betydligt finare. ///BMW - Was sonst! |
|
|
4C ser ut som en feminin variant av Opel Speedster - tacka vet jag 8C isf. Nä, Giulian var snygg! Synd på Jaguar-fronten bara, instämmer med acey där...och vilket ljud, gött. |
|
|
Min nästa tjänstebil! Om 1,5 år har de väl fixat de värsta barnsjukdomarna, och leveranstiden är väl ½ år, så det är bara ett år kvar till specning! Röd. Ljust skinn. Dubbelturbo. Bästa stolarna. Bakhjulsdrift. Stora sportpaetet. Manuell? Klart. (och tre barnstolar :D ) (såg ni att den har M-Sportratten anno 2015 LCI?) |
|
|
4C var en sån enorm besvikelse att jag inte vågar hoppas på att Alfa kan få till det här (hade en order inne på en 4C Spider innan jag körde coupén). Tyvärr verkar inget heller kunna råda bot på Alfas urdåliga andrahandsvärde. Man kan i princip köpa en Ferrari istället och använda värdeminskningspengarna till service/underhåll istället och ändå komma undan billigare... |
|
|
Så dåligt andrahandsvärde vet jag inte om de har, vissa modeller kanske är kalla på marknaden men exempelvis 159 har ju stått sig hyfsat, första årsmodellen (-06) börjar väl på runt 45-50' och det är väl ungefär samma som för en 3-serie av samma årgång, och lite, lite lägre än för en MB C180. |
|
|
När bilar börjar bli över 10 år gamla är det många andra faktorer som spelar in, dessutom finns det så få 159:or att priset lätt kan bli skevt. Sen tror jag att nybilsköparen skiter i hur priset planar ut efter 10 år. Hör istället med folk som försökt sälja nyare Alfor de senaste 5 åren eller så. Jag vet att Alfa Brera på slutet såldes billigare nya (iof hade de väl stått något år i hallen) än 2-3 år gamla exemplar på Blocket, och Giulietta är inte mycket bättre tyvärr. Tyvärr, jag gillar verkligen (gamla) Alfa Romeos, men de har nog en ordentlig resa att göra i Sverige. Dock så slutar Alfas Europakarta i Danmark, så jag har inte jättestora förhoppningar, trots nya agenturer. |
|
|
Tror det blir en fantastisk bil om det dom lovar stämmer. Fronten känns lite sådär men blir säkert bra när man blir lite mer van att se den. Blir säkert skillnad när man ser den live med. Otroligt grym spec på QV men jag är mer nyfiken på hur dom vanliga modellerna kommer att vara. Jag står på kö för en lätt beggad om nåt år. =) |
|
Transocean |
Om 5 år säljs dom för 8000 € i Tyskland mens den nyaste Jaggan fortfarande kostar 18 000€ och M3:n 40 000. Kanske den ultimata beg. bilen i framtiden. |
| Snygg men hur den kommer stå sig mot konkurrenterna vad gäller vägegenskaper, kvalitet och motoralternativ det ska bli intressant att se. | |
|
Misslyckad design - det verkar vara mycket vilja men lite kunskap. Däremot tror jag bilen blir en sensation att köra; allt ser helrätt ut på pappret; väghållning, vikt, bromsar, motor, ljud... En provkörning finns mentalt inplanerad! :P ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Man kommer naturligtvis inte att kunna köpa en 5 år gammal QV för 8000€... | |
|
Så Jaguar skulle ha dubbelt så bra andrahandsvärde som Alfa? Säg det till alla som köpte S-type, de vill nog gärna veta att de egentligen skulle fått dubbelt så mycket betalt... ------- //Lövet |
|
| Jag tycker inte S-typen hade så dåligt andrahandsvärde, de som har rasat brutalt är väl de sista årsmodellerna innan XF, men i övrigt tyckte jag de höll värdet helt ok. | |
|
En ny Alfa skall man naturligtvis inte äga utan leasa. Varför skulle dagens hutlösa service-reservdelspriser inte vara än värre på detta `fullblod´;) Van vid BMW:s sportstolar sitter jag dessvärre ganska illa i en Alfa så den går nog bort.;) Länk |
|
|
Hoppas att man kan speca den snart: Alfa-konfiguratorn: Länk |
|
| Alfa Romeo Giulia QV – snabbare än M3/M4 på "Ringen” Länk | |
| Kan få vilken vd som helst att svimma :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.