|
|
|
|---|---|
|
Länk Fran Tdi Tuning.de.. Vad tror ni om dom. Är det nan som har provat? Är dom typ som Kcr boxar för san har ja haft tidigare i nan bil.. Ska tydligen ge 220 hk o 415 nm i min 320d -09 För 150 euro | |
|
Skulle inte ta i den med tång. Hade motsvarande box från Mehrleistung Länk på min E46 320d (150hk) som egentligen är samma motor som jag har idag (liksom du) med några mindre ändringar. Bilen svartrök som ett as vid gaspåslag, men visst det gav effekt.. Men efter 6månader så försvann tomgången, vilket BMW fick ordna. De kunde se att boxen hade ställt till det med anpassningen i ECU´n eller vad det var och pajat tomgången. De återställde bilen (bara felsökningsavgift tack och lov) sen tog jag av boxen och kastade den åt helvete. Är det bara en Y-kontakt på boxen så manipulerar boxen med bilens commonrailsensor och får bilen att tro att det är för lågt tryck i insprutningen. Det gör att dieselpumpen går på max, du sliter på grejerna och bilen svartryker som en gammal zigenarmerca från östtyskland. Om man inte har partikelfilter.. då sätts filtret igen och bilen blir obrukbar och du får byta filter. Vill minnas att alla våra bilar har DPF. Satsa på en ommappning istället. Här är min erfarenhet.. Länk Valde Svensk Motoroptimering och bilen går klockrent. De har dessutom 20% rabatt under juni om man gillar deras facebook sida. //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.