|
|
|
|---|---|
|
TVÅ dagar kvar tills barn #2 ska komma och biljäveln börjar dumma sig och vägrar starta. Började för någon dag sedan då man fick ett mms och frugan står och laddar bilen på uppfarten, sure det händer. Igår ringde hon och var ståendes på en parkering mitt vid lunchtid och jag fick åka dit med startkablar. Idag igen ringer hon och är ståendes på en annan parkering... Nu fan är det något fel på biljäveln. Kopplade upp multimetern i serie med batteriet och mätte strömmen i sleep mode, 0.1A Provade dra ur ökända säkring 75 till FSU/Kylfläkt? och bump ner till 0.01A Satte i säkring igen och drog ur FSU = 0.1A Drog ur AC-elfläkten i fram = 0.01A Varkar då vara fläkten som drar ur skiten, är det ett relä som styr detta? Tveksam till att det är själva fläkten som orsakar strömmarna. Tips mottages alla hjärtligaste! /Janne | |
|
Full laddade batteriet idag. Direkt efter laddning 12.90V (Sleep mode) 20 min 12.74V Öppnar bakluckan och kopplar på amperemätarn. Efter några minuter 0.49A & 12.5V Efter ca 20h kollar jag igen 0.01A & 12.60V Ska kolla vad spänningen är senare ikväll med. Den drar ju knappt nån ström |
|
|
Jag hade liknande problem med min E39. För mig handlade det om det klassiska fläktmotståndet/relät som drar igång fläktarna lite spontant i kupén. Enligt min mek så var det 90%sannolikhet att det var problemet när jag ringde in och sa att bilen laddar ur. Utgår från att du har fräscht batteri. Lycka till med #2! :) |
|
|
Blev ett nytt batteri. Det gamla kunde inte starta bilen dagen efter det blivit fullladdat, sleep mode drog 0.01A. Biltemas AGM 95ah blev det nya hjärtat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.