AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.334

Batteriet urladdat på kort tid (E61 525i -04)

ga
4
ga222ce
E61 525i -04
Hej!

Jag blev nyligen ägare till ovan nämnda bil efter ett byte med min far. När jag idag på morgonen skulle starta bilen så gick den inte igång då batteriet var dött. Fadern min bytte till ett nytt batteri för cirka två veckor sedan då han upplevde samma problem. Uppenbarligen är det någonting som drar ström när bilen är avstängd...

När bilen är igång indikerar den att bagageluckan är öppen, trots att så inte är fallet. Detta gör att innerbelysningen går igång. Den temporära lösningen på detta har varit att stänga av belysningen innan jag lämnar bilen (efter uppmaning från min far) men med facit i hand är det tydligen inte tillräckligt.

Utöver detta så har varken iDrive, radio, panoramatak, bältesvarnare eller parkeringssensorer fungerat, men dessa problem kanske kan förklaras med att batteriet har haft dåligt med kräm och att någon kontrollenhet då kopplat från dessa enheter?

Jag ringde till min lokala BMW-verkstad och frågade vad de trodde att problemet var och fick till svar att det kan vara så att man måste byta mecka med lite kabelhärvor baktill, ett arbete som i sin helhet skulle gå på cirka 10-11 tkr...

Är det någon här som har stött på samma problem eller som kan ha en idé om vad felet är? Vore ju skönt som attan att slippa lämna in bilen på verkstad...

Tack på förhand!

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Sök på e61 och kablar eller kablage här på AP så hittar du en del info.
Sk
58
Skippern
525iA M Sport Touring E39 -04
Köp en Elkretsprovare Biltema 15-291.
Med den kan du leta efter strömtjuvar.
Innerbelysning tar c:a 4 ampere och drar snart ur batteriet
ga
4
ga222ce
E61 525i -04
Det verkar inte bättre än att det är fråga om kablaget bak i bagageutrymmet/bagageluckan att döma av vad som är det vanliga felet för liknande problem. Då är frågan om det finns någon guide för hur man reparerar detta själv? Har sökt men utan någon större framgång...

ga
4
ga222ce
E61 525i -04
AC:n fungerar inte efter att batteriet laddats och nyss gick billarmet igång. Någon som har någon idé?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.