|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in min älskade Z3 för omlackering av stötfångaren, skulle kosta 4750,00. De ringde och sa att spolarmunstyckena gick sönder vid demonteringen och beställde nya från BMW. Slutfakturan hamnade på 7245,00 och då har de tagit upp två munstycken för 1247,50/st. När jag kollar med BMW Danderyd så kunde jag ha köpt dem för 465,00/st. Vad skall man tycka om detta? | |
|
Att det är ocker och att firman är ohederlig? ------- //Lövet |
|
|
Inte bra. Vilken lackfirma? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Lyckades pruta ner det till 6000,00 men då är jag inte välkommen dit nåt mer. |
|
| Är väl ingen direkt förlust, du hade väl inte direkt tänkt återvända till en firma som försöker blåsa dig. | |
|
Hade väl varit billigare att skita i att hämta den och köpa en fräch beggad i rätt kulör. Jag lackade om framstötfångaren på min gamla Z3 för 2 lappar för nåt år sen. Svartjobb med klanderfritt resultat. Hade aldrig betalat några 7 245 kr eller 6 000 kr för det jobbet. Och om dom har tagit sönder nåt vid demontering så ska ju dom stå för det... Varför finna sig i sånt här skit? |
|
| Mannen, du blev "price rejpad" | |
|
Vilken firma var det? |
|
|
Orimligt prispåslag! Och ett konstigt bemötande, om att du inte skulle vara välkommen tillbaka när du ifrågasatt en mycket märklig prislapp! Känns väl inte som att du behöver hålla firman #om ryggen", ut med namnet så att det kan bli någon ändring! Prislappen från början känns väl inte helt orimlig om det skall ingå demontering samt återmontering. ///Stefan |
|
|
Jo dom heter Smartrepair i Täby, de gjorde ju i alla fall ett bra jobb men var de har köpt spolarmunstyckena med de priserna vet jag ej. |
|
| Smartrepair i Täby är en seriös firma, det går på deras försäkring om de har sönder något, ditt inlägg är lite konstigt måste jag säga. | |
| lanab: Uppenbarligen tog de inte skadorna på sin försäkring. Så vad är seriöst med att överdebitera kostnaderna för nya munstycken? | |
|
De kanske har hög självrisk? |
|
| Förmodligen är självrisken hög. Men om det bara var munstyckena som gick sönder finns ju ingen anledning att använda försäkringen. | |
| Vilken skojarfirma... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.