|
|
|
|---|---|
| Hej!Ja snart blir jag tokig på min bil.Den dansar runt som bara den och jag måste parera hela tiden särskilt när det det blåser.Kan det vara stötdämparna som är slut? | |
| stavar ju som en kratta,framvagn ska det va | |
| Har du inte glapp i något styrled, casterstag etc. kan en inställning av framvagnen hjälpa. Hur är däcken slitna ? | |
|
Kan vara stötdämparna som gjort sitt, men också bakvgnsbussningarna (silentblocken) kan vara slut! Det sistnämnda är ett mycket vanligt fel på BMW som har rullat några mil! Det brukar klonka i bakvagnen om man kör över fartbulor etc. när de är slitna, men de kan vara slitna utan att föra oljud. Mvh |
|
|
Hade samma fel.... Stötdämparna var helt kasssa runt om. Bytte allihopa och sedan låg den so som en pada på vägen...... kostnad ca: 4400:- + arbete "It's furious to be fast!" |
|
|
"Kändes som om jag skulle åka av vägen vid minsta lilla gupp. Det var ju lite läskigt!" "It's furious to be fast!" |
|
| Tack.Det verkar som det är dags för att byta stötisar. | |
| Nä däcken är nya sen april | |
| Hade liknande fel på min. Märktes främst på dålig väg så jag trodde det berodde på att däcken spårade (225:or) men sen bytte dom några saker i framvagnen och nu går den stadigt som bara den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.