|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Går i tankar om att köpa mig en BMW F11. Har varit och tittat på denna och undrar vad ni tycker om priset och utrustningen ? Får 1 års BMW premium Selected garanti + 4000 mils fri service hos BMW, Den är fin in och utvändigt och där är 1 fysiks ägare , mäklarfirman som haft bilen och bytat in den mot något nyare. Jag har inte brottom med ett köp och vill veta vad för och nackdelarna är? Navi bryr jag mig inte så mycket om och använder aldrig den i min nuvarande bil då telefonen är mitt val där. Där är Aux i bilen dock ingen bluetooth, tror dock jag klarar mg med Aux. Länk Market: Europa Type: MX31 E-Code: F11 Chassis: touring Steering: links Doors: 5 Engine: N57D30U0 - 3,00l (150kW) Drive: Heckantrieb Transmission: automatisch Body Color: Sophistograu Brillanteffekt Metalli (A90) Upholstery: Leder Dakota/df Venetobeige (LCDF) Production date: 22.10.2010 Assembled in: Dingolfing Code Serienausstattung Standard Equipment S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 Umfang CO2 package S205A Automatikgetriebe Automatic transmission S230A Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specific S258A Bereifung mit Notlaufeigenschaften Tire with run-flat functionality S2NAA BMW LM Rad M Doppelspeiche 350 BMW LA wheel, M Double Spoke 350 S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainer S302A Alarmanlage Alarm system S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering P337A M Sportpaket M Sports package S386A Dachreling Roof railing S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S481A Sportsitz Sports seat S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S4CEA Edelholzausführung Fineline anthrazit Fine woodgrain vers., Fineline anthrac. S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S715A M Aerodynamikpaket M Aerodynamics package S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S853A Sprachversion englisch Language version English S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S896A Tagfahrlichtschaltung Daytime driving light switch S8KAA Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km S8SMA Fahrgestellnummer von aussen sichtbar Car ident. number visible from outside S8TFA Aktiver Fussgängerschutz Active pedestrian protection S8TGA Diebstahlsicherung Thiefproofing device S8TLA Tagfahrlicht Front und Hech aktiv S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü S8V2A Hinweisschild Label | |
|
Bluetooth är ju bra att ha för att få telefonen att interagera med bilen. Övrig ljudunderhållning tystnar då du pratar i telefonen via bilens hands-free. Sedan om det krävs mera (hands-freefunktion) än bara blåtand minns jag inte. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
|
Ja men känns som jag kan sänka volymen själv innan jag svarar i telefonen gör mig inte så mycket. Självklart hade jag inte tackat nej till bluetooth om det funnits i bilen men nu finns det ju tyvärr inte. Där är dock Aux i mittfacket så tror jag hade klarat mig gott och väl på det. Vad tycker ni om priset där är ju full M- paket vilket är ett stort plus från min sida då detta är ett måste för min del. Tycker Bilar med M - paket är mycket snyggare än de som ej har det. Är det ett rimligt pris för bilen kontra utrustning och miltal ? |
|
|
Det finns ju ingen billigare i Sverige, så det måste väl då anses som bra pris. Knappt så du kan få en 525dT M-sport i Tyskland för dom pengarna. |
|
|
Att välja bil på grund om den har bluetooth eller inte. Skojar ni med mig? Det är väl en BIL ni ska köpa. 525d motorn är fantastisk och ingen handsfree i världen kan göra en fyrcylindrig bil till ett trevligare köp. Köp och njut! ------- //Lövet |
|
|
Ser väldigt trevlig ut. Tycker inte heller du ska haka upp dig på blåtanden, finns ju enkla och relativt billiga lösningar för det i värsta fall. T.ex. Länk |
|
|
Denna 530d kom ut idag ----> Länk Dock är det ju privat och ca 2000 mil mer än 525d i Kristianstad. Fördelarna är väll att det är en lite piggare diesel och mer utrustning , nackdelarna är att det blir ju ingen garanti och inte heller någon fri ser service 4000 mil framöver. Vad säger ni ? ? |
|
| Intressant Silversten. Den 525an va jag också lite sugen på men valde bort den p.g.a ljus klädsel. | |
| Jag skulle välja 525an pga anledningarna du nämner. Motorn räcker hur lång som helst. | |
|
Tror valet fallet på 525d i Kristianstad. Med tanke på garanti och resten man får så blir det nog bästa lösningen. BMW = BRING ME WOMEN |
|
| Kör 525 sen ca ett halvår tillbaka, gick från raka bensin sexan och är väldigt nöjd med valet så länge jag inte har rutan nere och hör diesel knattret. Riktigt bra drag i diesel fyran, går jämt och fint! Du kommer bli nöjd tror jag" | |
|
Den aktuella bilen har ju sexan. /Jonas |
|
|
Provkörde den igår och tyckte den gick kanon. Hade 530 E60 med 258 HK bensinare och tycker inte det är någon större skillnad , 0-100 känns 525d rappare. Det är en 6:a inte en 4 a :) Blir nog köp nästa vecka , de ska bara göra en hjulinställning och byta bakbromsar samt klossar. 😀 BMW = BRING ME WOMEN |
|
| Just ja, såg att det var en tidig F11.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.