|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har haft problem med centrallåset som stämmer exakt med GM5 beskrivningen. Bytte därför reläerna till nya "Länk. Lämnade in lödningen på firma så det borde vara schysst gjort.... Ser bra ut iallafall. Skakar jag GM5 boxen så skramlar det om något av reläerna fortfarande, likt en trasig glödlampa. Efter montering av det nya så har jag flera fel igen... 1. Låsen reagerar ibland inte alls(inget klick, ingen rörelse) oavsett om jag använder nyckel, fjärr eller instrumentknapp. 2. Då de reagerar låser det enbart förardörren. Jag hör reläet klicka och ser pinnarna i dörrarna gå ner några mm en sekund men inte hela vägen för att sedan "ångra sig". Även här spelar det ingen roll hur jag låser(knapp, fjärr eller nyckel). Har hittat några saker att testa: Rengöra kontakter i dörrarna Smörja låskistor och tappar i dörrar Smörja tanklockswire Rengöra elkopplingar kring nummerskyltbelysning i bakluckan Ladda nyckeln/byta batteri Kontrollera orange relä bakom handskfacket Spraya kontakterna till GM5 Vill gärna ha fler tips då jag inte har tillgång till garage så ofta. Bilen är en importerad 328 Touring -00 | |
| Har smort dörrtapparna och sprayat GM5 kontakten nu utan resultat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.