AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.305

BMW E61 Panorama tak

Hej.

Är detta en svag länk på bilen? Hela mitt sprack och nu innan byte vill jag kolla om det är en svag länk? Är lite oklart om det var sten eller spricka då den gick helt sönder när ja stängde dörren.

mvh
Rasade hela glasytan ner i bilen?

Glas kan gå sönder, men att takluckor eller panoramatak splittras är inte så vanligt, jag minns en Alpina B10 V8 E39 ägare som från Bayern till Berlin fick ett stenskott på sin tiltade taklucka, varvid allt glas rasade ner i bilen.

Har det rasat ned kanske det kan vara idé att lägga genomskinlig film över panoramat för att hindra glasregn.

Mvh Stephan
Hej!

Nej, det blev 2 hål och hela rutan sprack, hade innertaket stängt så det finns glas där. Tejpade över hela med silvertejp så det håller ihop tills den ska in på verkstad.

Frågan är mest om det kunde varit något konstigt vacum eller liknande i bilen som orsakade det?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hur gammal är bilen? Och har den servats regelbundet på auktoriserad verkstad? mekaniken på E61:an är rätt komplicerad och justeras den fel (eller inte alls) så kan den komma snett så att det bildas spänningar.

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.