|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var in till en bekant på BMW då min blåtand har slutat funka och då man förmodligen får börja med att programmera om den/uppdatera mjukvaran. Då det inte går att uppdatera separata styrdon då bilen vill ha samma datum på uppdateringen till alla styrdon kommer hela bilen uppdateras(rätta mig om jag har fel). Detta medför då en risk då min bil inte blivit uppdaterad sedan den var ny nästan då "hoppet" på 10års nyare mjukvara kan döda CCC/skärmen, någon som uppdaterat sin bil eller hört talas om detta? Vågar man göra detta? Mvh Mattias | |
|
Det är korrekt allt du skriver, man uppdaterar alla styrenheter samtidigt för att få en känd "baseline". Det medför alltid en liten risk att uppdatera mjukvara, men i allmänhet är den just liten. BMW verkar se till att säga det varje gång att det är riskfyllt, och jag antar att det är för att de själva inte ska behöva bekosta eventuella förstörda enheter utan kan säga att kunden godkände uppdateringen trots att de varnade. Om du har ett problem som de tror löser sig om du uppdaterar så hade jag inte tvekat. |
|
| Min blåtand vill inte riktigt fungera alltid heller, då går ja bara in i menyn och stänger av det och aktiverar det igen så fungerar den som den ska. | |
| Ja jag kände lite så också och velar mellan att göra uppdateringen eller inte, sneglar på vad en ny ccc skulle kosta om faran är framme liksom men jag vill ju helst ha ny programvara i bilen då jag hört att det kan vara fler saker i bilen som förbättras och det skadar ju inte :) | |
| Grejen är den att jag försöker bocka i där man aktiverar men inget händer tyvärr :( | |
|
Ah, trist :/ Hojta gärna till vad det kostar, om det förbättrar andra funktioner kanske man skulle göra det också. |
|
| Absolut ska jag göra det :) | |
|
BMW ville ha 2500kr för uppdatering. Någon som vet om man kan stoppa i en begagnad CCC stereoenhet ifall den skulle gå sönder under programmeringen liksom? Är det någon som vet om man kan stoppa i en programvara från typ 2007 och sedan fortsätta uppåt för att motverka att den dör? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.