|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Jag kommer behöva byta bussningar fram (länkarmar) på Compacten. Claus Automaparts har bra grejer och han tar 2400:- för ett kit. Samtidigt ser jag på Blocket, finns kit för 1695:- Undrar om era erfarenheter, vad finns att se upp med här? Är det värt att ge 2400 istf 1700? Kort sagt: Vad är fallgroparna som motiverar det högre priset? Eller har ni någon annan inköpskälla att rekommendera? /Anders |
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Bumpar lite, tänkte om det är någon som har en synpunkt/tips? |
|
Varifrån kommer Claus delar, är det tillverkat i asien eller EU? Nästa fundering, hur många mil om året kör du och hur länge skall du ha kvar bilen? |
|
Tror Johan B på forumet rapporterat att Claus grejer är FEBI (Bilstein?) d.v.s EU. Jag kör 1500. Om jag får bukt med oljekonsumtionen (tänkte byta vevhusvent på den) och slut på skramlet i framvagnen (d.v.s bussningar jag nu pratar om) så har jag lust att ha den i många år eftersom den har en väldigt trevlig gång och dessutom drar högst rimligt. Och därmed har jag svarat på frågan själv eller? :-) /Anders |
| Classe e "asien", eller iaf definitivt inte FEBI Bilstein (mer än nån enstaka del på sin höjd). Min gissning är att Classes kit för typ 2500 kostar typ 700-800 mindre på ebay.de. Jag köpte ett ebay-kit till en E39, komplett inkl allt runtom inkl frakt 380€, samma hos Classe typ 1500 dyrare. Grejerna ser bra ut, känns tighta. Sen hur bra de är återstår att se. Har för övrigt rullat över 10000 mil med spindelleder/styrleder från ATP-Autoteile, inte illa för "5 € prylar", för det var vad de kostade styck ungefär (styrled strax under 5€, spindelled runt 8 € har jag för mig, eller om man så vill kompletta bäraram inkl bussningar+spindelled för ca 34 €....) | |
|
Storabjörnen, jag har för mig att hans prylar är av märket Topran och de skall enligt uppgift vara tillverkade i Tyskland. Om du köper MII-länkarmarna, är det Febi och är tysktillverkade. Jag vet inte hur Topran-prylarna håller, men enligt tidigare trådar verkar de hålla bra. Febi-länkarmarna jag köpte av honom höll i alla fall bra innan bilen skrotades ut pga. "slagsmål" med ett vildsvin... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Ja så var det. Jag har ju en 330 med M-TechII och den har jag läst tidigare om att det är den enda länkarmsvarianten som Claus INTE kan få tag på från eftermarknaden, dessa är därför BMW original och då hyfsat dyra även i hans regi. Nåväl, för min 316 kan jag kanske kolla ATP-Autoteile då. Eller Reservdelar24 har jag ju varit nöjd med tidigare, de kanske har? /a |
|
Jag köpte främre länkarmar till min E91 från Reservdelar24... Jag valde märket SWAG (kul namn) och dom var gjorda i tyskland och höll enligt min mek väldigt hög kvalite... runt 500kr/st. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.