|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon vin-dekoder som man verkligen kan lita på att den stämmer. Jag har nämligen olika uppgifter på en av mina bilar beroende på var jag kollar. Det är motoreffekten som är skillnaden. ///BMW - Was sonst! | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
typ BMWs egna kanske ? Länk |
|
Nja, hittade inga uppgifter om bilen. Bara reservdelar. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Denna har stämt hittills Länk Min bil Länk |
|
|
Frågan är löst. Online-dekodrarna visar fel på Typschlüssel 1005 enligt annan tråd jag nyss läste. Tack för era tips på dekodrar ändå. :) ///BMW - Was sonst! |
|
|
För att komma åt BMWs egen tar man den andra rutan som kommer upp och där trycker på bredvid bromsskivan. Då kommer ytterligare ett fönster upp och där knappar man in de sju sista tecknen. Har man en BMW utan Individualdelar kommer man åt BMWs egen på bmwvin.com. För Individual krävs inloggning på bmw.de. bmwarchiv.de bmwarchive.org har visat fel för en del. Så den använder jag bara om jag vill se bilder på hur bilen ungefär såg ut (högerstyrda visas oftast som vänsterstyrda). Johan du har visst en M3 E30, normalt är modellkoden (det är vad typschüssel betyder) i chassinumret i ditt fall AK05. AK05 visar BMWs egen dekoder. Min uppfattning är att bmwarchiv gör fel. Koden är AK05 och inte 1005. Se exempel på en svensksåld med lista från bmw.de: Fahrzeugangaben Fahrgestellnummer WBSAK050001893359 Typ-Code AK05 Typ M3 (EUR) E-Baureihe E30 () Baureihe 3 Bauart LIM Lenkung LL Türen 2 Motor S14 Hubraum 2.30 Leistung 158 Antrieb HECK Getriebe MECH Farbe ZINNOBERROT (138) Polsterung SCHWARZ LEDER (0203) Prod.-Datum 1987-11-16 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 289 LM RAEDER/7-SPEICHENSTYLING 401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH 410 FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN 428 WARNDREIECK 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG 663 BMW BAVARIA C ELEKTRONIC 681 DACHANTENNE 690 CASSETTENHALTERUNG 860 SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN 940 SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG 979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI bmwarchiv har även den dåligheten att inte ta med vissa äldre koder och även ta med den nya betydelsen. Som dieselkatalysator på en 730iA E32 fast koden betyder 4-stegs automat med 3 körlägen. Motoreffekten på M3 E30 är fel även på BMWs egen, den visar 2,5liters även på 2,3:or. Det kunde varit bättre att visa effekt 0 som på M535i E28 när det finns olika effekter. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.