|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen köpt en 328 coupe -96 men nått är lite märkligt; när jag släpper gasen vill motorn gärna varva upp lite en snabbis,typ en halv sek för att sedan gå ner!! Kan det vara nått allvarligt? tack på förhand för era råd / Fredrik | |
| jag har en 330 e46 med automatlåda och när jag gasar i garaget och i låga farter händer det ingenting med varvräknare eller bensinmätaren men näe man släpper gasen så får bägge utslag och dem håller i sig i några sekunder för att sen gå ner, skumt!!!!!!!!!!! | |
|
Hej Har detta fenomen själv,och har ställt en fråga om detta på forumet här men ej fått svar,känns lite bättre att inte vara ensam om detta. När du släper gasen,varvar den upp på en gång? Min hänger kvar en halv sekund innan den varvar upp för att sedan falla tillbaka till tomgång. Om vi inte får svar här och du hittar anledningen till detta någon annanstans så får du gärna lägga till det i denna tråden,har funnit mig i att det är så(har kört 700mil utan problem)men skulle vara kul att veta varför det är så. Henrik |
|
| Min 325:a från 93 uppför sig på precis samma sätt. /Martin | |
| Kan det inte va nåt med avgasreningen!? | |
| Min är också sån där! fast ja har bara märkt det när den är kall! | |
|
Var samma på min, det var MATTAN som låg för högt på gaspedalen. Lösning Så jag bara klippte sönder mattan lite, kortade av den med 30cm ca. Eller inte ;) RWD? Ja tack! |
|
|
nja,det var inte mattan som var problemet i min bil iallafall,däremot pratade jag med en person igår som sa att det nog nästan helsäkert hade med avgas reningen att göra,speciellt saab 9000 har tydligen liknande problem,ganska vanligt alltså! så det behöver ju inte bli en alltför dyr historia att klara upp! /Fredrik |
|
Aldric |
I min gamla Seat skulle det vara så för att undvika att bilen skuttar till om du släpper gasen lite oförsiktigt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.