|
|
|
|---|---|
|
Skulle tanka i dag och fick inte i munstycket i tankhålet. Tittar in och där sitter någon metallbit framför hålet. Den verkar inte fast utan går att lirka på men får inte bort den. Någon som vet hur jag ska göra?? Se på bilden för mer info: Länk | |
|
Går det inte ty med sådan här näbbgädda eller som har ännu längre tänger? Länk |
|
| Har lyckats att öppna den nu genom att trycka med en kniv längst ner på metallbiten och föra inåt. Dessvärre så fastnar den igen om man inte är väldigt försiktig när man drar ut kniven. Detta innebär ju att om man tankar så kommer den garanterat att åka tillbaka i låst läge när man tar ut munstycket. Ingen som vet hur man kan få ordning på detta?? Är ju inte så kul att stå vid macken och peta med en kniv varje gång man ska tanka :( | |
|
Är det den här lås brickan som brukar sitta i d flesta hål som lossnat från sitt fäste för dig? Tycker du borde kunna dra ut den med en sådan tång som jag länkade till eller med längre klor, så du når dit. |
|
|
Den öppnar och låser med centrallåset som jag fattat det. Stoppar bensintjuvar är väl tanken. Så tanka med bilen upplåst. |
|
|
Clintan66: Det är möjligt att den lossnat men vete sjutton om det går att dra ut den. Har försökt att lirka med tång men kommer ingen vart. Den ska ju fjädra upp när man trycker i munstycket men det går inte eftersom den uppenbarligen hamnat fel på något sätt. Nip: Den påverkas inte av centrallåset nu i alla fall. Jag har haft bilen upplåst och det hjälper inte. Däremot låses ju själva lucka till tanklocket via centrallåset. |
|
|
Då var det inte lika smart som jag trodde det var. Tack för förklaringen. Det är väl bara skvalpskydd då eller något, så det inte skvätter upp. |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Nu är det väl en diesel du ska tanka här va? Diesel-pumparnas munstycken är ju större (brickan/locket finns där för att man inte ska råka sticka i ett smalare munstycke för tankning av bensin) och vitsen är att de lite större munstyckena ska "peta undan" locket. Det finns fall där munstycket varit slitet/dåligt så att det inte riktigt skjuter undan mekanismen i tankhålet, så det första jag skulle göra är att prova en annan pump, alt. annan mack. För jag antar att du inte gör nån krontabbe nu, och försöker tanka bensin i din diesel? /a. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Den krontabbe har man gjort.. även en bättre krontabbe... pistolen i , telefon ringer.. man pratar på .. bråttom... glömmer ta ur pistolen... drar iväg... Som tur är pistilen bygg för det, så den släpper vid slangen.. Kul åka tillbaka och säga, denna satt i min bil :) |
| Tja, vad som hade hänt står skrivet i stjärnorna. Efter ett antal försök att tanka så plötsligt funkar det igen. Ja ja, ibland blir man bara så trött. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.