|
|
|
|---|---|
|
Hej Böt ventilkåpspackning bank 2 och märkte att en av bultarna till ventilkåpan inte nöp. Någon tidigare ägare har dragit sönder gängorna tyvär. Har någon här erfarenhet av att borra och gänga om med Biltemas gängreparationsats? Länk Tips och trix motages gärna! :) Min bil Länk | |
|
Svarar lite på min egen tråd ;) Skärolja rekommenderas har jag läst mig till, och detta för både kylning och smörjning när man borrar ett nytt hål. Att vara noga med att täcka/maskera ventilen så inga metallspån hamnar på fel plats. Fortsätter läsa in mig på ämnet men är det någon som gjort detta och har tips så tar jag gärna imot det. Min bil Länk |
|
|
Japp då var det borrat och klart. Gick väldigt bra att borra, gänga och få dit nya gängorna. Några tips på vägen är att köra med skärolja, ha lufttryck så man kan blåsa rent och ta det lugnt. Det enda debacklet är att jag nu fick miss fire cyl 7 efter återmontering..... River ner i morgon. Min bil Länk |
|
|
Då spinner 8:an som en katt igen! :) Var nog bara att jag inte fick dit kontakten till insprutningen ordentligt. Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.