|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Sitter ute i sommarstugan och har fått ett mega stort glapp i höger spindelled. Det går att vicka ordentligt på hjulet och har stora vibrationer vid körning. Är det möjligt att köra i det tillståndet låt å säga ca 10 mil? eller är det bara att ringa burgaren? kan hela skiten knäcka eller handlar det mest om komfort? | |
|
Vilken modell rör det sig om? Är det bekräftat att de är leden som glappar, med tanke på att vissa är gummiupphängda.. Det ska mycket till innan dessa leder trillar isär, men de kan helt klart påverka hur bilen beter sig tex extra spårkänslig och de kan vara en otrevlig upplevelse om det är mycket vatten på vägarna.. Om den bakre bärarmsbussningen dålig så rör sig hela hjulet fram och tillbaka i färdriktningen. Märks tydligt när man bromsar om man står utanför och kollar medans någon gör det. |
|
| Det är en 330i e46 och det glappar otroligt mycket, klunkar nästa som när hjulet är löst. | |
|
Tja, alltid svårt att råda på distans MEN om en led ger upp helt kommer den att separera från fästet. En bussning blir "bara" extremt glapp om den ger upp helt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det är den bakre bussningen som är glapp och då är det möjligt att köra om jag förstår er rätt? | |
|
Det är möjligt att köra men är den såpass glapp att det vibrerar och spårar duktigt skulle jag inte rekommendera att köra en längre sträcka i farter över 50. Bilen kan sticka okontrollerat vid tex inbromsningar eller filbyten etc. Jag skulle om jag var du lyft upp bilen, plockat av hjulet för att kunna okulärbesikta bussningen. // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.