|
|
|
|---|---|
|
Ska koda om SRS-systemet på en e39 -00 från orig en-stegs airbag till dual-stage bag på förarens sida. Detta pga Byte av ratt från orig M-sport e39 till ratt från e46 M3 - 01. Bilen tänder upp SRS-lampan efter rattbytet. Har BMW PA-Soft programvaran och kablaget til BMW runda uttag i motorutrymmet. Allt kopplar upp korrekt och indikerar 1 felkod på SRS. Ngn guru som kan guida vad jag ska göra mht kodandet? Får i PA-Soft upp SRS dialogrutan med nuvarande inställningar etc. | |
| Är det inte dual-stage på din e39-00? Infördes fr.o.m. 03/99 om jag minns rätt. | |
|
En kabel/anslutning på orig bagen från e39, två kablar/anslutningar på airbagen från e46. Antar att det indikerar single resp dual stage? Tilläggas kan att minuspol varit av vid arbetet. |
|
|
Kontakten som går till bilen från ratt airbagen är likadan vare på gamla och nya facelift M-ratten så det ska passa om du har en -00. Kolla tillverknings datum på din bil. Har du en äldre så får man bygga om den nya ratten så den passar ihop med single stage systemet. |
|
|
Bilen är tillv 29 mars 2000 och kontaktatycket från airbag mot släpring är samma ja. Meeeen e46 airbagen har alltså två st airbag kontakter jämfört med 1 sladdanslutning på e39 bagen och jag vill alltså koda om e39 srs systemet att acceptera e46 ratten. Någon måste väl ha gjort detta förut? |
|
|
Om vi förutsätter att det stämmer med kontakter etc så går du in på: SRS/Coding data/Equipment och ändrar i listan. Tryck sen write. Om du håller på att labba fram och tillbaka så notera hur bockarna sitter innan du börjar. Den här bilden är du inne och trixar på: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack till olaO för infon! Tyvärr schablade jag lite och tappade kontakten med ecu. Startade en ny tråd om det... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.