AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
15.540

köpråd bmw f11, ljudpaket?!

Sida 3 av 3
Pe
49
Peter_1897
F11 LCI 520dAT -15 M-Sport xDrive
F11 520dAT -12 M-Sport (Såld)
e91 335iAT -07 M-Sport (Såld)
e90 320i -06 M-Sport (Såld)
God dag! Nu är ljudet uppgraderat.. Det blev ett BMW Paket 4 från PM Shopen Länk
Gladen 201 Extreme. Hämtade bilen i onsdags och mitt första intryck var tyvärr inget vidare. Jag fick känslan att dom inte hade provlyssnat systemet innan jag kom och skulle hämta bilen. Dock lät det helt ok efter diverse småjusteringar på plats.

När jag kört bilen ett par tillfällen efter och provat att dra på lite så var min känsla mindre bra igen. Jag kontaktade då PM och fick komma förbi där ganska omgående för justering. Lämnade bilen ett par timmar och efter det var det som en helt annan bil. Nu känns det som att bas, mellanregister och diskanter harmoniserar på ett helt annat sätt och ljudet är väldigt fint och klart. Så nu är jag väldigt nöjd. Jag ska spela in högtalarna lite och sen öka på lite mer kräm dådet finns mer att ge från steget. Själva jobbet som PM gjorde installationsmässigt är verkligen toppklass. Ser ut som original. Dom installerade diskanter vid speglarna som jag saknade helt innan.

Summa summarum. Visst 15K är mycket pengar men det är ju de det kostar och ljudet innan var under all kritik. Nu är ljudet bra och det kommer säkert bli än bättre. Enligt PM skall detta system låta bättre än H/K, jag vet inte för jag har inte hört H/K. Jag kan tänka mig att ljudbilden är annorlunda på H/K för att det är fler högtalare som redan nämnts tidigare men om det är bättre vet jag inte. Som det verkar kan du iaf få ett jäkla drag med Gladen tillsammans med ett Mosconi steg.

Till de som har förmånen att köpa en ny bil får tipset bli att inte snåla på ljudet, i sammanhanget är det relativt små pengar men det totala intrycket är stort. Man ångrar sig i efterhand garanterat.

Pe
49
Peter_1897
F11 LCI 520dAT -15 M-Sport xDrive
F11 520dAT -12 M-Sport (Såld)
e91 335iAT -07 M-Sport (Såld)
e90 320i -06 M-Sport (Såld)
Jag vill även tacka för info, bollande, tips osv. Det är guld värt!

lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Kul att du blev nöjd med uppgraderingen, så slipper man skämmas för rekommendationen. ;)

Sagt det tidigare och håller med PM Shopen, det du har nu låter bättre än HK. :)

/Loefvenhamn
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Säger detsamma! Hoppas du känner dig nöjd länge nu :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.