AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.560

Bmw 535d E61 LCI

Hej.

Har gått å blivit sugen på en e61 535d igen.
Har ju provat 3 olika e61 or, Men har just för tillfället en Passat Variant 2011 4 motion 2.0 TDi som bara rullat 6300 mil. Har kollat om någon e sugen på bytes förslag. En kille var sugen på att byta sin importerade 08 rakt av som han begärde 175 för. Den har rullat ca 17900 mil. Då e det detta med import. har ju provat att ha det förut. E det ett helvete att bli av med sedan eller e det ett dumt byte helt enkelt.
Länk till bilen i fråga

Länk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
BMW:n är ju roligare såklart (och bilen i annonsen ser trevlig ut) men att gå från en bil som gått 6300 till en som gått 17900 skulle för mig kännas "sådär".
Säljaren har köpt 535an 28/4-15 det är inte ett gott tecken. Innan du gör något behöver du ett utdrag från BMW ISPA för att se när den varit inne hos BMW för service/garantiåtgärder. Detta till största del för att se om den är backad. Du får också kontrollera den svenska historiken men det har du kanske redan gjort?

Den har INTE det stora ljudpaket utan det näst största (Hifi Professional). Det största kan jag gå i god för låter mycket bra (Individual Audio). Tyvärr går några ut med att Hifi Pro är största systemet även på LCI vilket det inte är. Den är bra utrustad, men det saknas bra mycket från fullt utrustad.

Men det kan ju vara värre som 530in på powerbörsen Länk "väldigt bra utrustad"?? Skämtar killen? Det exemplaret har normal svensk utrustning inget mer.

För att återgå till 535an. Köper du den och vill kunna sälja den enkelt och hyfsat snabbt måste du kolla upp historiken grundligt. Ha köpekontraktet från Tyskland (helst köpt hos BMWhandlare eller annan auktoriserad handlare), utdrag från ISPA och besiktningsprotokoll i Sverige, gärna prata med tidigare ägare. Har du inte gjort det med tidigare bilar förstår jag att det kan vara trögt. Svensksålda köper folk mer gärna utan att kolla.

Men som sagt att säljaren ägt bilen sedan 28/4-15 är mycket dåligt. Då gäller det att prata med de tidigare ägarna om man nu tycker det är värt det.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.