AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.470

Hur rengör ni era textilmattor?

pe
230
petrho
330e Touring Xdrive -20
Har precis skaffat "sommarmattor" dvs textil. Hur gör ni ren de vid normal användning? bara dammsugning? Spolar ni av? tvättar ni med schampoo, avfettning etc?
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Skumtvätt om det behövs och dammsugare.

Länk
Dammsugning, vanligt vatten och om det behövs med BMWs textiltvätt.
Mina Performance mattor jag har nu är inte av velour utan nått annat material där använder jag rotborste samt det vanliga bilschampot.
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Grovrengör med vatten, maskintvättmedel och borste/skrapa 2-3 ggr per år. Annars brukar det räcka med dammsugning.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Köpte en klädseltvätt på blocket (rg2000) funkar lysande till mattor och soffan. Vattnet är helt kolsvart när jag tvättar mattorna i bilen, trots att de ser rena ut först.
Tvättmaskinen
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Tvättmaskinen eller skrubba med tvättmedel och rotborste på badrumsgolvet.

Jag kör med velourmattor året runt, skulle inte komma på tanken att lägga in gummimattor.

Ca
28
Calle S
330e (G20) M-sport safirsvartmetallic -20
Jag kör också i tvättmaskinen en gång per år. Annars enbart dammsugning.

Tor, jag håller med om att jag gärna skulle ha velourmattorna året om, men vintern med slask gör att jag då lägger in gummimattorna. Av bekanta brukar jag få nedlåtande tal om att textil eller velourmattor är väl helt onödigt i en bil, men det är nog mest på grund av okunnskap. För själv skulle jag aldrig kunna vara utan det på sommaren, då det blir en helt annan komfort och mysfaktor. Tänka sig att knalla omkring på en gummimatta i vardagsrummet.
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Dammsugning räcker gått och väl.
Om dom är riktig nersmutsade då använder jag högtryck vid biltvätt fungerar kanon.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Calle S: Dina bekanta kör sannolikt inte BMW. :)
Ca
28
Calle S
330e (G20) M-sport safirsvartmetallic -20
AlexanderK, He he...har någon bekant som har BMW och använder textilmattor, men de som ifrågasätter textilmattor har andra märken främst bara för att ta sig från A till B och kan inte heller stava till biltvätt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.