|
|
|
|---|---|
| På min 325 är de ju dubbla rör hela vägen,men nu skulle ja vilja få de så att de bara blir ett rör efter katten...hur ska ja göra?? | |
Apo |
misstänker att du måste byta båda rören.. i mitt fall så satt båda rören fast svetsade i ljuddämparen.. så.. om du inte ska svetsa då förståss.. |
| På min sitter den bara fast me skruvar bakom katten,inget svetsat asså...finns de ingen koppling man kan sätta på där? pratar om 325:an nu asså.... | |
|
Är dom ihop stucka och sitter ihop med en avgasklämma? eller är dom ihop bultade? Om dom är ihop stuckna så är det ju bara å åka till mekonomen och köpa ett rör som har två ändar på ena sidan och en på den andra sidan... kostar väl en 20-30 kr eller nåt liknande.. BMWCS #4675 Länk |
|
|
Det är liksom 2 st plattor som ska mot varandra,som man skruvar ihop bara...kan man köpa en sån där koppling då på mekonomen?? Hade nämligen tänkt att sätta singelrör från katten å bakåt...! |
|
|
nja, jag tror inte mekonomen (simons) har det typen av fläns skarvar. Om du inte ska behålla std avgas system så kapa flänsarna alt gör egna, och bygg nytt enkelt avgas. Om du har tillgång till en svets så svetsa istället för att klämma ihop bitarna med avgasklammer.Och om du vill ha det delbart gör en delbar bult skarv (fläns skarv) tex vid bakaxlen. Det som oftast finns i avgasväg hos tillbehörs handlarna är simons universalsystem, och deras kvalite är inte den bästa rören rostar upp utifrån på noll tid. Jag testade med att måla med alufärg...och den målade ytan ser fortfarande ganska okej ut. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| Okej...men jag hade tänkt att ha kvar standard-systemet kvar från katten å framt,men bygga enkelrör från katten å bakåt...men de finns asså ingen som säljer en sån där koppling som ja syftar på?? enda är att bygga själv eller? | |
|
Annars kapa av den från ett kasst system MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| Vad är de ja ska kapa av från ett "kasst" system? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.