|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ingen som har en svensksåld orange tillsalu? ;) | |
|
Ingen som har en sv-såld med navi till salu? Helst en orange men svart går också bra. ------------------------------ Mvh Fredrik |
|
| En fråga. Hur är det med fri service på BMW? Hur länge gäller den? Gäller de fortfarande på dessa bilar med årsmodell 11-12? | |
|
3 år dom sista 1m såldes väll 1207 så d e nå kört nu |
|
|
Fri service gäller i 3år från första försäljningsdatumet. Så är bilen såld 2012-07-22 så gäller servicen fram till 2015-07-22 om inte bilen hunnit passera 8000 mil. Detta gäller svensksålda bilar. Hur det är med importerade bilar vet jag inte. Själv fick jag en service gjord på Goodwill från BMW då tiden för Fri service hade passerats med 10 dagar vid bokningstillfället. Bilen stod avställd och vinterförvarad 3års perioden passerades. Mycket trevligt bemötande från Ana Bil I Trollhättan. |
|
| Strålande. Tack för snabbt svar.. Kan va bra att lägga in i kalkylen. ;) | |
| M2 har nu varit ute ett tag, men prisbilden är oförändrad på 1M, t.o.m gått upp lite till :) | |
|
Skorpionen: Intresserad vad du baserar bilden av att priset gått upp? Vad jag kan se ligger det hela 7st 1Mor ute på blocket osålda just nu, det ger mig bilden av att intresset för dem har gått ner. |
|
|
De som ligger ute är inte original och priset på de ligger högt och som alla vet så är original bilar alltid värda mer och då lär en original bil närma sig 450 -500 strecket, kanske över t.o.m! Men ett satt pris är ju inte heller kanske de priset man får, utan tillgång och efterfrågan är det som bestämmer. Tillgången på orörda samt lågmilare är tillsynes obefintligt , och vad jag vet så såldes en lågmilare och orörd bil nästan omgående på M-bilar i somras. Framtiden får utvisa hur det blir , men har stor aning om att priserna på 1M kommer stärkas ytterligare. |
|
|
Skorpionen: Köpte du din som en investering? Jag är bara nyfiken för den har väl knappt rullat 500 mil? Jag tänker lite i samma banor i hur milen kan påverka priset på ovanliga bilar. |
|
|
Phoenix... har för det mesta alltid försökt kombinera ett enormt intresse för BMW samt köpt lite udda för pengaplacering. Varför köpa tråkiga aktier när man kan ha superkul med en BMW M under tiden som pensionen närmar sig ;) jaja, de e 15 år till men de går fort;) |
|
| Jag håller med, men är det så kul att ha den ståendes i garaget menar du? ;) | |
|
Kan faktiskt hålla med sirtobbe en aning. 1m:orna som ligger ute idag är prissatta för högt. Det märks rätt tydligt då de har legat uppe bra länge å ej lyckats säljas. Tror priset på 1m också kommer påverkas när fler m2or börjar rulla på vägarna. Intresset är mycket större för m2 än vad den någonsin varit för 1m. |
|
| Sorry, lite OT här, men någon som vet hur många valencia orange 1M som såldes nya i Sverige? Kanske någon sitter på all färg/kombo svensksålda info.? | |
|
Skorpionen Prisbilden på 1m är "oförändrad" för att det är ett sjukt tryck på m2orna å priset på en m2 för omgående lev är höjt med 50-250 tusen. Så 1m framstår som "billig" För att få en m2 idag är det en väntetid på ca 12-18 mån. Men när det väl börjar bli fler m2or och dessa blir till salu så tror jag att 1m kmr vara "svårsålda" ifall de hamnar i samma prisklass som m2. Majoriteten kmr då välja m2. |
|
|
Jag tror att priserna på 1M kommer att sjunka när M2 börjar bli tillgänglig på begagnatmarknaden, M2 är helt enkelt så pass mycket snyggare! |
|
|
Phoenix... den används, men det blir ju inte många mil på en säsong.. Zito, Iqbad.... Svenska bilmarknaden är, och alltid varit tråkigare och generellt ligger bilar samt specialbilar lägre i sverige, men det finns många länder runt oss som förstår sig bättre på bilmarknaden och då betalar bättre för sig. Framtiden får enkelt utvisa hur det blir med 1M vs M2, när man ser den sistnämnda i varenda korsning, för många M2 blir det :):):) |
|
| Jag tror intresset för M2 kommer hålla i sig. Häftigaste som lämnat bmw på många år. Hoppas det säljs många manuella bilar då jag med rätt stor säkerhet kommer va spekulant på en sådan nån dag. Nu är jag sen ett par månader av familjära skäl nöjd ägare av en manuell M3 E90. Är väl ungefär lika ovanlig som en 1m. V8an låter underbart med det nymonterade eisenmann race systemet :):)......... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.