|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har gått och blivit tok sugen på en 1M, Ni som har dessa! Är ni nöjda? Något känt fel på -11 eller -12? Upplever på de jag varit och tittat på att bkskärmarna blir blästrade, även på lågmilare finns det tydliga stenskott. Vad är rimligt pris på dessa? Någon som har en lågmilad svensksåld tillsalu? | |
|
Hej Vet att en del har haft problem med ytterspeglarna spricker, vibrationer samt ev felkonstruktion är orsak!. Blästring på bakskärmar samt trösklar är ett problem, men man kan foliera de mest utsatta ställena. Ligger ute en 6000 milare för 359 papp, dessa bilar har ett jättebra andrahandsvärde, så färre mil samt ordentligt fint skick kryper de upp mot 400 000. Min har gått 800 mil och de är en njutning var ggr man kör! Helnöjd!!! :) De är inte billiga, men så är det oxå BMW s Kör gladaste maskin!! Köp köp köp :) |
|
|
Hej! Andrahandsvärdet verkar stå sig bra på dessa bilar. Hur länge har du haft din bil? Gjort något på den eller är den original? |
|
|
Jag har ägt den i lite mer än 3 år, och den är helt orörd! Min är en alpinvit 2012. Har fortfarande inte kört en meter i år , pga alldeles för mycket jobb och för lite fritid. Idag hade det varit läge, men så kom M635 och ville ha uppmärksamhet :) Vilken av de 3 färgerna jagar du? |
|
| Trevligt. Ja man får passa på mellan skurarna.. ;) Om man hittar rätt så är färgerna följande orange, vit, svart. Men skick är avgörande. Nav och elstolar är inget jag har på kravlistan. Finns det så finns det. ;) | |
|
Nav och elstolar har inte jag heller, och inget jag saknar. Skick o mil är helt avgörande, de gör du rätt i :) |
|
|
priserna på 1M är väldigt höga. Jag minns att jag fick väl 470 för min -12a 2012 som hade gått endast 500 mil. Juste värdeminskning! /Anders |
|
| Är du ute efter en lågmilare så var beredd att betala för den med en gång. Jag gick miste om en som hade gått 1500mil vid försäljningen. Den blev såld efter sex timmar! Den 1M som jag äger idag hade bara gått 1280mil vid försäljningen. Jag köpte bilen bara några timmar efter att annonsen kom ut. | |
|
man får kanske kolla på biöar som rulllat något mer då lågmilare verkar svåra att hitta. Har legat ett gäng ute som gått runt 3000-4000mil. Har dom sköts om väl så ska man väl inte behöva vara orolig. De som stör mig är att alla jag kollat på har haft blästrade bakskärmar. Att lacka om front och trösklar är väl inga bekymmer men lacka om hela bakskärmen känns inte lika roligt. |
|
| www.1addicts.com intressant sida där man hittar de mesta om 1M. | |
| Länk | |
| Se där, den länken fann man mycket intressant läsning. ;) | |
|
Har en -12 som jag haft sen i februari. Super nöjd än så länge.en dröm att köra Den har gått 2800 mil och inte alls farligt blästrade bakskärmar. Några få stenskott där ,inte mer Däremot trösklarna i hjulsprutet är blästrade |
|
| Ingen som har en orange sv-såld med navi till salu? | |
| Jag tror priserna på 1m faller som en sten när m2:an kommer ut på marknaden. Bättre prestanda och design som är grym både utvändigt och invändigt, samt förhoppningsvis en m-unik motor. 1m kommer kännas gammal. Tror många 1m gare byter upp sig om priset på m2:an läggs rätt. | |
| Har svårt att tänka mig att folk vill ge i trakterna av 400 000 för en 2011 1m när man kan få en 2016 m2:a för dryga 500............. | |
|
Kommer m2 i begränsad upplaga? 1m är en rätt unik bil,tror den kommer stå sig rätt bra i värde |
|
| Nej, det blir obegränsad upplaga. Kan hända att det stora värdefallet kommer när M2:an kommer ut som begagnad. En som då är spekulant lär inte vilja betala ett överpris för en 1M, utan väljer då hellre M2:an med nämda fördelar. Rent objektivt skulle jag säga att 1M är övervärderad ca 100 000 SEK idag. | |
|
om bilen är 100papp fel? Från vilket pris utgår du då? 400papp ? |
|
|
En bil är värd precis så mycket som någon är beredd att betala för den. Att någon sticker ut hakan och gnäller över priserna brukar betyda att vederbörande är en blivande köpare till modellen men att det fattas lite pengar för en affär. Inget konstigt i sig men typiskt, liknande tendenser finns på andra forum också. 1M tror jag kan bli ganska åtråvärd framöver. Kombinationen bakhjulsdrift, rak sexa och manuell låda är ju ganska sällsynt numera. Lägg till ett ganska säreget utseende med lite roliga färger och du har i mina ögon en väldigt speciell busbil. |
|
| Hahaha +1 kristoffer, var precis min tanke oxå!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.