|
|
|
|---|---|
|
Har en funderation ang. kontakten till släpet. Nu sitter det en 13-polig (tror jag) kontakt på bilen, men jag hade tänkt byta till en vanligt standardkontakt, 7-polig...?? Jag undrar helt sonika om nån har ett kopplingsshema över kontakten och om man kan kapa bort överblivna kablar utan att det ställer till nåt problem ?? Tacksam för svar...... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enklast egentligen är ju att skaffa en mellankoppling, finns bla,hos mekonomen.från 13till 7. Anledningen till att det är 13 är att det finns flera funktioner som dimljus, separata perkeringsljus för att få parkeringsfunktionen från blinkerspaken mmmm. Du kan självklart klippa bort och bara använda de kablar du vill som är till det "gamla" 7 poliga. Det 13 poliga systemet är EU standard och kommer mera och mera i Sverige också ,så det är kanske bättre och skaffa en mellankoppling för då har man bägge systemen tillgänliga. MVH Hasso |
|
Tack för tipset... Låter ju som det är vettigast att skaffa mellankopplingen där då !! //Chrizze |
|
|
hasso: det där med parkljus på ena sidan som man ställer med blinkspaken funkar/finns inte på min. Är det standard så något på min är trasigt eller är nåt svenskt för min är import, så det är därför jag inte har den funktionen. Jag har oxå 13-polig kontakt där bak, som verkar fullkopplad. mvh Rickard |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan inte svara riktigt hur fukntionen är på BMW. Men den importerade MB300TE-fouromatic som stod här igår när jag lade inlägget hade de funktionera. Och funkar det inte så finns säkert inte funktionen på BMW men det kanske nån annan kan svara på. Tyska bilar brukar ha den funktionen även Ford, Opel men den kanske har tagits bort på vissa bilar ?? Rätt kul en mellankoppling låg på skrivbordet när jag skrev inlägget igår. :)) MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.