AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.745

E85 - Utrustnings förberedd?

Då har man avtalat tid för att titta på ett nytt objekt. Svensk såld och låga mil, men saknar däremot en hel del utrustning.

Så min fråga nu är om det finns förberett & framdraget kablage i E85, för saker som navigation, back sensorer, multifunktions ratt, el stolar mm. Om man väljer att byta stötfångare, ratt & stolarna tex...
:)
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

beror lite på vilken årsmodell, min 2003 har framdraget kablage för elstolar och multi ratt bl.a.
att byta stötfångare ska inte va nå större problem, många som gjort det.

kolla z4 forum.com , mycket kunskap där.
angående navigation i e 85 såå skippa den - ett skämt.
backsensorer behövs nog inte på en liten bil som e85, kör ner taket å du ser typ alllt du behöver bakåt :)
Sant. Mycket onödig utrustning på en sådan här bil, och navigationen lär ju som du säger, inte vara så värst bra. Navigationen i mobilen är ju bättre :) Men är nog bara jag som gillar när det är mycket lull lull :)

Men multi funktions ratt och förhoppningsvis M-stolar kan ju vara något att sikta på i alla fall. Sen blir det nog byte till M-front & bak del. Därav frågan om P-sensorer. Finns ju stötfångare med och utan förborrade sensor hål.

Är förövrigt en -04 jag skall kolla på.....

Och tack för länk tipset. Skall kolla in det forumet.

Sen finns ju en hel del på Schmiedmann.com att handla.
Men inte helt gratis dock :(
Och där försvann den bilen också...suck. Kanske inte meningen att jag skall köpa en Z4! ?
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Klart du ska ha en zeta :)
Kom ihåg ; det är alltid enklare att köpa än att sälja :)
Beror ju på förstås hur mycket cash du är beredd att spendera men med rätt summa kanske t.o.m nån medlem här kan tänka sig att separera med sin pärla ;)
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Navigationen var ett skämt till och med när bilen var ny.

Jag var intresserad av Z4 3.0si -06 och min plan var att häva ut navigationen och använda konsolen. Alltså plocka ut OEM navigationskärmen och ersätta den med en Andiodplatta.

Sett andra göra detta. så himla smutt. Snygg OEM installation, fast med modern högupplöst LCD panel med passade Androidplatta.

Har inte bilen navigation kan man ju bara köpa själva Skärmkonsolen på ebay för 1.500 SEK.

Ta en titt på detta:

Kikade på klippet du länkade till, och det va riktigt snyggt gjort. Speciellt med OBD funktionen. Sen kan man ju använda Googels egna nav, som man har i mobilen, som fungerar hur bra som helst.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Surfplatta i bilen, ska ni köra bil eller pilla på surfplatta? :p

Tycker OE-navigationen funkar till det den ska göra, inget flashigt men den hittar fram så länge den är uppgraderad med senaste kartorna (gäller främst storstäder, i små hittar den ändå). Men jag håller med om att t ex Google Maps är bättre.

Något som däremot är irriterande med navigationen är att skärmjäveln åker upp varje gång man byter radiostation på snabbknapparna.
Man måste ju hänga med i utvecklingen. I dagens samhälle måste man vara uppkopplad 24/7 vet du väl... ;)

Konstiga radiostationer du väljer...haha. Men helt enkelt bara ännu en anledning att skippa nav. Finns den så är det ett plus, men inget man suktar efter direkt kanske :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.